سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله به یک نفتکش در دریای سرخ

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از حمله به یک نفتکش در دریای سرخ خبر دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: نفتکش یونانی «سونیون» در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفته است.

رویترز به نقل از وزارت کشتیرانی یونان اعلام کرد که نفتکش Sounion که با پرچم یونان در دریای سرخ حضور داشت، با توجه به حمله دو قایق و هدف قرار گرفتن توسط چند پرتابه، توان حرکت را از دست داده است.

طبق این گزارش، این نفتکش در نزدیکی بندر الحدیده یمن هدف قرار گرفته شده و خدمه آن درحال ارزیابی خسارت وارد شده به آن هستند.

در همین راستا، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس نیز اعلام کرد: خدمه کشتی تجاری در دریای سرخ اعلام کرده‌اند که کنترل این کشتی را به دلیل حمله به آن از دست داده‌اند.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که این کشتی توسط نیرو‌های مسلح یمن هدف قرار گرفته شده است.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس صبح امروز اعلام کرده بود: گزارشی را درباره یک حادثه در ۷۷ مایلی غرب الحدیده در یمن دریافت کردیم.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

۹ ماه حضور نیروی دریایی آمریکا و هم‌پیمانان آن در دریای سرخ برای نجات محاصره دریایی خفه‌کننده رژیم صهیونیستی توسط نیرو‌های مسلح یمن نه تنها موفقیتی برای آنها به همراه نداشته است، بلکه فرار ناوهایشان از منطقه ازترس هدف قرار گرفتن توسط تسلیحات نیرو‌های یمن نشان داده است که راهبرد «بازدارندگی» نیروی دریایی آمریکا شکست خورده و به عبارت دیگر عصر ناو‌های هواپیمابر گران قیمت آن به سرآمده است؛ موضوعی که رسانه‌های آمریکایی نیز به آن اذعان کرده‌اند.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آنها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.