سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محموله ۶ تُنی چوب جنگلی قاچاق در بوکان توقیف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره یک محموله چوب جنگلی قاچاق با وزن ۶ تُن را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

اسماعیل عبدالله‌وند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: متخلفان چوب‌های جنگلی از نوع بلوط و بید را در زیر چوب‌های باغی جاسازی و بارگیری کرده بودند و قصد داشتند آن را به یکی از شهر‌های مجاور و با مجوز چوب باغی حمل کنند.

وی اضافه کرد: این محموله ۶ تُنی چوب قاچاق با هوشمندی عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان شناسایی، توقیف و پرونده برای سیر مراحل قضایی تنظیم شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان در ادامه گفت: علاوه بر اینکه جابجایی هرگونه محموله چوب نیازمند اخذ مجوز است، قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی رشد کرده، جرم به حساب می‌آید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، اغماض نداشته و با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان اضافه کرد: بوکان دارای ۱۳۲ هزار هکتار مرتع است که ۱۰۰ هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب و مابقی مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.