رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان از کشف و ضبط ۳ تن محموله چوب آلات جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رجبلو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامیان گفت: متخلفان عرصه منابع ملی که 3 تُن از درختان بلوط به قطر ۵۰ سانتی متر را زیر چوب درختان گلابی جاسازی کرده بودند، در گشت و بازرسی‌های نیرو‌های حفاظت شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

او افزود: پرونده این افراد  برای پیگیری‌های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

رجبلو ادامه داد: برخورد قضایی با متخلفان و افراد سودجو درعرصه‌های منابع طبیعی آخرین اقدام در مسیر حفاظت از انفال است.

او گفت: حفظ کاربری اراضی ملی و صیانت از این اراضی یکی از الزامات توسعه همه جانبه کشور است و تحقق این امر بدون همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی و ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف مردم امکان پذیر نیست.

رجبلو با تاکید بر حفظ مجدانه عرصه‌های ملی گفت: برخورد قاطعانه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با خروج انواع کالای قاچاق و غیر مجاز از جمله چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع ارزشمند و ثروت ملی در دستور کار قرار دارد.

او افزود: برخی افراد به دلیل نا آگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، حتی درختان باغی را قطع و بدون دریافت مجوز اقدام به حمل این چوب‌ها به مناطق دیگر برای فروش می‌کنند که در صورت مشاهده، طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامیان گفت: شهروندان و دوستداران طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه‌های ملی، قطع درختان جنگلی، حمل چوب و زغال، موضوع را در تماس با شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.