سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میانگین سن مبتلایان به اعتیاد در کشور ۲۴ سال است

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور میانگین سن مبتلایان به اعتیاد در کشور را ۲۴ سال اعلام کرد.

 محمد جمالو، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در این نشست با اشاره به اینکه دوره تربیت مربی فرزند پروری کشوری به صورت آزمایشی در آذر ماه سال ۱۴۰۲ در قم برگزار شد، گفت: اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است چرا که اگر فردی مبتلا به مواد مخدر شود نجات او بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن خواهد بود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور  افزود: در زمینه پیشگیری، حوزه خانواده و فرزند پروری یکی از مهمترین مولفه هاست که تمام تلاش این دوره در مرحله اول بر این مبنا بوده که مهارت فرزند پروری را به خانواده‌ها انتقال دهیم.

جمالو در ادامه با اشاره به پژوهش‌های ملی مورد تایید در زمینه سن اعتیاد در کشور گفت: سن شروع اعتیاد متغیر است و ممکن است از چند ماهگی فرد تا سنین نوجوانی باشد، اما می‌توان گفت میانگین سن مبتلایان به اعتیاد در کشور ۲۴ سال و چند ماه است و باید تمرکز را بر روی ۹۷ درصد افراد سالم کشور از نظر آلوده نشدن به اعتیاد بگذاریم.

محمد تقی رجبی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم هم در این جلسه با بیان اینکه دوره‌های تربیت مربی برای روانشناسان مرکز بهداشت، معلمان و فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر در ۲ دوره ۴ روزه در آذر ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: در این دوره‌ها از حضور ۹ نفر از اساتید برتر استفاده شد که در مجموع ۵۳۹ کارگاه آموزشی ویژه ۷۶ مربی برگزار شد و در نهایت این افراد آموزش دیده برای ۳ هزار و ۵۹۰ نفر از خانواده‌ها اعم از والدین و نوجوانان دوره‌های توان افزایی برگزار کردند.

در پایان این نشست هم اندیشی خانم مونیکا اولدز نیلسون، معاون دفتر یونیسف در ایران با بیان اینکه هدف اصلی یونیسف در حوزه مبارزه با مواد مخدر حمایت از والدین و دانش آموزان بوده است مشارکت و همکاری ایران به ویژه استان قم در این حوزه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های موجود برای هم افزایی بیشتر در این حوزه استفاده کرد.

او همچنین با تاکید بر نقش پدران در کنار مادران و مشارکت معنادار آنها برای اثر بخشی بیشتر در حوزه مبارزه و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر در بین نوجوانان، گفت: خانواده به عنوان هسته اصلی جامعه شناخته می‌شود و باید تلاش کنیم پدر‌ها را نیز در این حوزه بیشتر درگیر کنیم.

معاون دفتر یونیسف در ایران مربیان و روانشناسان حوزه پیشگیری از اعتیاد را پیشگامان این حوزه و طرح‌های مربوطه دانست و افزود: در این خصوص لازم است هماهنگی بیشتر دستگاه‌های درگیر همچون آموزش و پرورش، بهزیستی و وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این نشست مربیان با بررسی آسیب‌های پیش رو و دوره‌های برگزار شده به انتقال تجربه پرداختند.

در پایان این نشست از مربیان برتر دوره‌های آموزشی تربیت مربی فرزند پروری نوجوان تجلیل شد.

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.