سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدم‌هایی برای توسعه فرودگاه بیرجند

با امضای تفاهم نامه‌ای در جهت ارتقای سطح خدمات فرودگاه بیرجند، بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری می‌کند.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور شرکتی درآمد - هزینه‌ای است و با سرمایه گذاری‌ها می‌توان درآمد‌ها را پایدار کرد.

او افزود: بیش از ۹۳ درصد درآمد‌های فرودگاه‌ها از برنامه‌های هوانوردی است و بیشترین سهم مربوط به پرواز‌های عبوری است، اما با شرایط خاصی که پیش می‌آید، تعداد پرواز‌ها کاهش می‌یابد و درآمد نیز پایین می‌آید.

طهماسبی با بیان اینکه برای پایدارسازی باید به درآمد‌های غیر هوانوردی توجه کرد؛ اظهار کرد: ظرفیت ۱۸ همت سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کشور وجود دارد و در فرودگاه‌ها می‌توان مشاغلی را براساس ضوابط ایجاد کرد تا درآمد‌ها افزایش پیدا کند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده برای سرمایه گذاری در فرودگاه بیرجند بیان کرد: این تفاهم نامه تا ۳ ماه می‌تواند به قرارداد تبدیل شود تا اجرا شود.

توجه به هوشمندسازی در فرودگاه بیرجند

باقری سرمایه گذار بخش خصوصی در فرودگاه بیرجند نیز در این برنامه گفت: در بیرجند ترافیک هوایی زیادی نداریم، اما نیازسنجی کردیم تا بتوانیم مشکلات مسافران را رفع کنیم.

او افزود: فروش صنایع دستی و محصولات محلی استان در فرودگاه می‌تواند به پیشرفت حوزه‌های مختلف بینجامد.

باقری تصریح کرد: در تفاهم نامه منعقد شده، به خدمات رفاهی توجه شده و یکی از برنامه‌ها این است که فروشگاه‌های بدون فروشنده به صورت هوشمند راه اندازی شود.

سرمایه گذار بخش خصوصی در فرودگاه بیرجند عنوان کرد: سایت قدیم فرودگاه بیرجند ظرفیت بسیار مناسبی برای گردشگری دارد و بهترین خدمات را می‌توان به مسافران ارائه داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.