سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک‌هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران قمی پرداخت می‌شود

رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا مردادماه، ۲۶ مورد طرح صنعتی در استان برای دریافت تسهیلات به مبلغ یک‌هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال در قالب اعتبارات رونق تولید و تبصره ۱۸ به بانک‌های عامل قم معرفی شدند که روند پرداخت وجوه به آنان آغاز شده و طی چهار ماه گذشته ۹۶۲ میلیارد ریال از تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌است.

جواد ناطق گفت: اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، به دنبال سرعت بخشیدن هرچه بیشتر در پرداخت تسهیلات بانکی به صنعگران می‌باشد، چرا که اعتقاد داریم این کار کمک بزرگی به بهره‌برداران واحد‌های صنعتی برای تامین مالی طرح‌های مورد نظرشان است.

 رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: پرداخت تسهیلات به صنعتگران موجب افزایش فرصت‌های تولیدی و ایجاد ظرفیت‌های جدید شغلی در قم است و ما در همین رابطه از بانک‌های عامل استان می‌خواهیم، در انجام مراحل لازم برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز صنعتگران قمی تسریع کنند و در پرداخت مبالغ تعیین شده نهایت همکاری را داشته باشند.

او ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم با تشکیل جلسات مستمر، روند پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان در بخش صنعت استان را دنبال می‌کند و تلاش دارد تا با همکاری بانک‌های عامل، بستر‌های لازم برای بهره‌مندی همه موارد معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مورد نیازشان را فراهم کند.

گفتنی است بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

برچسب ها: تسهیلات ، صنعتگران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.