سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاه‌محمدی:

مسئولان فوتبال از جو ورزشگاه تبریز می‌ترسند/ بیرانوند باید تاوان خطایش را پس بدهد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: علیرضا بیرانوند خطا کرده است و باید تاوانش را پس بدهد.

جمشید شاه محمدی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اینکه باشگاه پرسپولیس مدعی شده که رای علیرضا بیرانوند صادر شده، اما به خاطر دخالت‌های سیاسی ابلاغ نشده است، اظهار کرد: فیفا می‌گوید که فدراسیون فوتبال از سیاست جدا هست و باید مستقل عمل کند. اگر چنین کاری کرده باشند خیلی بد است. اگر فیفا این داستان را بفهمد و یا باشگاه پرسپولیس اعتراض داشته باشد به نظرم فدراسیون فوتبال را محروم می‌کند. قوانین فیفا می‌گوید که اگر فدراسیون فوتبال بازیکنی را محروم کرد باید به رای عمل کند. بیرانوند خطا کرده و باید تاوانش را پس  بدهد. به نظرم اینها می‌ترسند که بازی پرسپولیس و تراکتور شلوغ شود به خاطر همین حکم بیرانوند را هنوز اعلام نکردند. اگر فدراسیون فوتبال می‌خواهد خودش را ثابت کند باید این حکم را اجرا کند.

او درباره اینکه گفته شده که حکم بیرانوند را نگه داشتند تا بعد از بازی با تراکتور اعلام کنند، گفت: صددرصد، چون از جو استادیوم تبریز هراس دارند. به نظرم چه بیرانوند باشد و چه نباشد، پرسپولیس برنده بازی است. بعد بازی‌های  اول و دوم مشخص نمی‌کند و در آخر فصل  جام قهرمانی را به تیمی می‌دهند که تیم‌تر است و پرسپولیس تیم‌تر از بقیه هست. شما نمی‌توانید با پول کسی را بخرید. پرسپولیس جای بامعرفت‌ها است. متاسفانه کسانی که از پرسپولیس رفتند معرفت نداشتند.

شاه محمدی درباره اینکه فایل صوتی از بیرانوند منتشر شده که ۳ میلیارد خارج از قراردادش گرفته است، گفت: اگر من جای بیرانوند باشم خجالت می‌کشم. کارمندی که صبح و شب کار کند در طول سال بخواهد پاداش بگیرد شاید ۲۰۰ میلیون بگیرد اگر یک دفعه ۳ میلیارد پول پاداش به بیرانوند دادند باید کلاهش را به هوا بیاندازد. اصلا این گلر کاری برای باشگاه پرسپولیس نکرد و خیانت هم به مردم کرده است. من فکر می‌کنم اگر باشگاه پول زیادی به بیرانوند داده است باید جوابگو باشد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی سرخپوشان برابر تیم تراکتور بیان کرد: بازی در تبریز همیشه سخت بوده، چون فوتبال تبریز خوب است. مطمئن باشید که تراکتور که فوتبالیست‌هایی از سراسر کشور دور خود جمع کرده چهل تیکه شده است و به هیچ جا نمی‌رسند.  در زمان ما بازیکنانی همانند شیخ لاری، ضیایی و بخشی زاده جزو فوتبالیست‌های تبریز بودند و آنها در ایران تک بودند، اما اکنون این بازیکنانی که در  تبریز حضور یافتند برای پول  رفتند و هیچ انگیزه‌ای ندارند. شاید چند بازیکن تراکتور اهل تبریز باشند و بقیه برای شهر‌های دیگر هستند. برای بازیکنان تراکتور چه ببازند و چه ببرند مهم نیست و فقط به دنبال پول هستند. ترابی چه انگیزه‌ای برای بازی در تراکتور دارد؟ من آذری هستم و شاید تعصب تیم تراکتور را داشته باشند. بازیکنان تبریز بیرون هستند و بازیکنان دیگر می‌خواهند تراکتور را قهرمان کنند. مطمئن باشید بازیکنان تراکتور  نمی توانند  تیمشان را  قهرمان کنند، چون انگیزه این را ندارند و فقط به دنبال پول هستند.

او درباره  پیش بینی اش از نتیجه  بازی پرسپولیس و تراکتور گفت: به نظرم این بازی مساوی می‌شود. امیدوارم پرسپولیس برنده شود، اما بازی سنگینی است و اگر سرخپوشان مساوی بگیرند نتیجه عالی است. البته امسال  برای پرسپولیس داخل و بیرون از خانه فرقی ندارد و ورزشگاه ندارد. ایرانی‌ها ادعا دارند که می‌خواهند به آسیا بروند تا قهرمان شوند. شما قهرمان کوچه بغلی تان نیستید. وقتی ما چیزی نداریم چطور می‌خواهیم برابر تیم‌های قطری، عربستانی و اماراتی بازی کنیم. ما یک استادیوم نداریم و حتی چمنش هم درست نکردیم. بازی سپاهان برابر تیم شباب الاهلی امارات را دیدیدم که آبروی فوتبال ایران رفت. زمین ورزشگاه نقش جهان چهل تیکه شده بود.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۵
کریم زیتونلی
۱۴:۲۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
آقای شاه محمدی:شماکه اعتقادداریدفقطبازیکنان بومی درقهرمانی یک تیم مؤثره.بفرماییدچندتاازبازیکنای تیم محبوبت بومی تهران هستند؟انشاا...تراکتوراینو فردابرایتان ثابت میکنه.شماهاترس اتان ازwarهست که امسال بلای جانتان خواهدشد.وکاپهای اسنپی،تپسی چه میدونم غش کردن فدراسیونی ها ویکسری وزرا(عراقچی،آذری جهرمی و...)خواب رابچشمتان حرام کرده.لطف کنید واقع بین بوده وازخواب غفلت بیدارشید.نکنه کسی خبرتان رانمی گیره این شکلی می خواهیدخودتان رامطرح کنید.
سعید
۱۴:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
پس پرسپولیس که همیشه خدا چهل تیکه بوده؟! در طول تاریخ جمع بازیکنان تهرانی شون به 11 نفر میرسه؟ البته بعلاوه یار دوازدهم که فدراسیون فوتبال و داور هاشون تهرانی بوده شاید?
ناشناس
۱۴:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
چقدر شماها میترسید از اومدن وی ای آر.الان هم رفتید سراغ جو سازی قبل از بازیها؟
ناشناس
۱۳:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
جمعش کنید این فوتبال مسخره رو فقط پول مردم رو میخورن هیچ فایده ای هم ندارن
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
جناب شما فیلم هالیوودی زیاد میبینین بله؟از کجا فهمیدین این تیم ازبقیه تیم ها تیمتره؟چندساله بااین روش وباکمک فدراسیون تاج وکمیته داوران دارین چ باتیم چ بی تیم برا کل ورزش ظلم میکنین وبااسنپ تپ سی ماکسیم براتون جام میفرستن خداوکیلی وناموسا باورتون شده ک مردانه میجنگین و جام میگیرین؟!!!
Ahpm
۱۳:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
عدالت اینجا معلوم میشه ،چرا خبر گزاری فقط پرسپولیس پوشش میده.
ناشناس
۱۳:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
تیم تر!! با قهرمانی آفسایدی.
ناشناس
۱۳:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
فرافکنی رو تموم کن. میدونی پرونده رو میبازی. ایشالا یه جریمه تپلی هم پیاده میشی
Bm20
۱۳:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
سلام
میگه اصلا این گلر کاری برای پرسپولیس نکرد ...
ای حیات غافل ،بی معرفت واقعی کیه؟!؟!
مهدی
۱۲:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
تا وقتی علی در تیم بود خیلی عالی وبه به وچه چه می گفتید حالا که بهر دلیلی رفته بده وبده
علی اصغر یارعلی دارانی
۱۲:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
این چرندیات چیه که میگی؟ یعنی هر تیم فقط باید از شهر خودش بازیکن بگیره؟ یعنی بازیکنای تیم های دیگه یا بومی هستن یا معرفتی رفتن تو اون تیم؟
ناشناس
۱۲:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
جمع کنید این بساط پرسپولیس پرسپولیسو
محسن
۱۲:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
سخنی از استااااد گالیور...
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
اینجوری باشه شهر ما دیوانه بازی در میاریم تا حق به ما بدن سنگ رو سنگ بند نمیشه