سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتیاد مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعه در پی دارد

معاون اجتماعی دادگستری کل استان کرمان گفت:شکی نیست اعتیاد علاوه بر مضرات و مشکلات فردی برای شخص معتاد، مشکلات و چالش‌های خانوادگی در پی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت:شکی نیست اعتیاد علاوه بر مضرات و مشکلات فردی برای شخص معتاد، مشکلات و چالش‌های خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را در پی دارد.

سید مهدی قویدل در جلسه اجرای طرح دهکده‌ی تندرستی گفت: اکثر جرائم و آسیب‌ها از جمله طلاق، اختلافات خانوادگی، کودک آزاری، خشونت رفتاری، سرقت، خودکشی و نیز مشکلات کارگری و پایین آمدن راندمان کار و اشتغال بصورت مستقیم و غیر مستقیم به این چالش مهم اجتماعی مرتبط می‌باشد.

وی افزود:علاوه بر دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و مددکاری، دستگاه‌های حمایتی، درمانی آموزشی و همچنین بخش‌های اقتصادی و کارآفرینی نیز در این خصوص دارای مسئولیت هستند.

این مقام قضایی ادامه داد: تا کنون موازنه بین مسئولیت‌های اجتماعی بخش اقتصادی و نیز مسئولین فرهنگی و اجرایی کشور با این آسیب و چالش جدی یعنی اعتیاد محقق شده است به نحوی که بدلیل عدم توازن در توزیع بودجه‌های مسئولیت اجتماعی و بودجه‌های فرهنگی منجر به افزایش این آسیب و عدم موفقیت در کنترل، کاهش و درمان و توانمندسازی کامل معتادین شده است.

معاون قضایی دادگستری استان اظهار داشت: در این خصوص از دادستان مرکز استان درخواست شده تا با همکاری دستگاه‌های نظارتی نحوه توزیع و هزینه کرد بودجه مسئولیت‌های اجتماعی بررسی و با جلب همکاری مسئولین و دستگاه‌ها و شرکت‌های مربوطه مسیر مشخصی برای بهره وری بیشتر در خصوص کاهش و کنترل این چالش مهم اجتماعی گام‌های موثرتری برداشته شود.

وی در پایان یادآور شد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با پشتیبانی دادگستری کل استان طرح دهکده‌ی سلامت را بمنظور باز اجتماعی و توانمند سازی معتادین در دستور کار قرار داده که بنگاه‌های اقتصادی نیز در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی باید مسئولیت اجتماعی خود را عملیاتی و اجرایی نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.