سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۸۷ درصدی تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در پایانه‌های نفتی  منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)

عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با تسهیل فرآیند‌ها و بهره‌گیری صاحبان کالا از مزیت‌ها و قابلیت‌های این مجتمع بزرگ بندری در چهار ماهه نخست سال جاری ۸۷ درصد رشد داشت.

 داود چگنی معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بیش از یک میلیون و ۶۵۱ هزار تن کالا توسط ۷۹ فروند کشتی در بازه زمانی مذکور تخلیه و بارگیری شده است.

او  افزود: بیشترین میزان عملکرد ماهانه طی بازه زمانی یاد شده در خرداد ماه سال جاری با  ثبت تخلیه و بارگیری  نزدیک به نیم میلیون  تن فرآورده‌های نفتی رخ داد.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی خوزستان  می‌گوید: ۵ پست اسکله به عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی اختصاص یافته است که از این تعداد دو پست اسکله تخصصی نفتی با نزدیک به ۹۰ درصد، بیشترین ضریب اشغال اسکله‌های بندر را به خود اختصاص داده‌اند.

آقای چگنی  با بیان اینکه ۱۰ پایانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به فعالیت‌های انبارش، تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری مشغول به کار هستند، رایزنی و جذب صاحبان کالای جدید در حوزه کالا‌های مذکور را از اهم دلایل رونق این حوزه برشمرد.

او  انجام عملیات حمل دو طرفه کابوتاژ – صادرات، پذیرش محصولات جدید نفتی، اصلاح خطوط لوله‌ها، سیستم پمپاژ سایت‌ها و مناسب‌سازی ساختار پایانه‌ها برای افزایش توان تخلیه و بارگیری را از مهم‌ترین اقدامات این حوزه عنوان کرد.

 معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  از رشد قابل ملاحظه رویه‌های گمرکی از قبیل ترانزیت، صادرات، واردات و کابوتاژ فرآورده‌های نفتی در چهار ماهه نخست سال جاری خبرداد که نشان از تسهیل فرآیند‌ها و توجه روزافزون صاحبان کالا به مزیت‌ها و قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) دارد.

حفظ و ارتقاء ایمنی در پایانه‌های نفتی

آقای چگنی حفظ و ارتقاء ایمنی را زمینه‌ساز رونق فعالیت‌های حوزه فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و گفت: تجهیز اکثر پایانه‌ها به سیستم اطفاء حریق فوم و گاز (F&G)  و انجام بازرسی‌های سالانه تجهیزات ایمنی، ایجاد امکان جابجایی محموله بین پایانه‌های نفتی در صورت وقوع شرایط اضطراری، اصلاح سیستم اطفاء حریق کریدور مشترک نفتی، انجام تعمیرات و نگهداری دوره‌ای و منظم کلیه تجهیزات عملیاتی و ایمنی پایانه‌های نفتی و تجهیز  سایت‌های اختصاصی به سیستم پکیج تصفیه فاضلاب را از اهم اقدامات برجسته ایمنی در این حوزه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.