به دنبال تخلیه بیش از ۶ میلیون و ۱۳۹ هزار تن کالای اساسی طی ۵ ماهه نخست امسال در بندر امام خمینی (ره)، میزان رشد این کالا ۳۱ درصد رشد داشت.  

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: خروج کالا‌های اساسی از اماکن نگهداری در این مجتمع بزرگ بندری بیش از ۵ میلیون و ۸۴۳ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از ۲۷ درصد رشد برخوردار بود.

او افزود: طی این مدت، واردات ذرت از طریق این بندر اقتصادی با ۱۲ درصد رشد به بیش از ۲ میلیون و ۴۹۴ هزار تن رسید.

آقای گرایلو اضافه کرد: تخلیه روغن خوراکی از طریق منطقه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با ۲۶ درصد رشد به بیش از ۲۳۶ هزارتن رسید و تخلیه سویا با ۱۲۳ درصد رشد به بیش از دو میلیون و ۷۴۱ هزار تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان توضیح داد: تخلیه شکر از طریق این بندر تجاری با ۳۴۳ درصد رشد به نیز به ۳۹۴ هزار و ۴۵۵ هزار تن رسید.

گرایلو به سهم ۹۸ درصدی واردات سویا و سهم ۱۰۰ درصدی واردات شکر از طریق این بندر بزرگ تجاری نسبت به بنادر کشور اشاره کرد و گفت: سهم تخلیه کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) نسبت به کل بنادر کشور ۶۸ درصد است

 یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری انواع کالا به طور میانگین سهم ۳۰ درصدی از کل تجارت دریایی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار