سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گذر ایام به امید ذخیره هشت درصدی غیرقابل جبران

تا آغاز فصل بارش باید با ذخیره هشت درصدی غیرقابل جبران سد ساوه، فصل گرما را پشت سر گذاشت.

مدیر امور بهره‌برداری از سد الغدیر ساوه گفت: اکنون قریب به ۸ درصد حجم ذخیره آبی این سد است.

محمدی افزود: از مجموع ۲۷۷ میلیون مترمکعب حجم کل سد ساوه، ۲۳ میلیون متر مکعب آب ذخیره وجود دارد که صرفا ۷ میلیون متر مکعب آن قابل برداشت و مفید بوده است.

به گفته محمدی کاهش و مناسب نبودن بارندگی‌ها در زمان و مکان مناسب در دوسال اخیر، موجب شده تا آورد مناسبی به این سد بزرگ کشور نداشته باشیم. در کنار کاهش منابع آبی سد، استفاده از آن نیز دچار محدودیت شده و تاکنون یک نوبت آب در تیرماه صرفا به بالاتر که دارای هیچ گونه منابع آبی نبودند، اختصاص یافته و بنا به درخواست‌های متعدد باغداران و تدبیر مسئولین استانی و شهرستانی، در مرحله‌ی دوم یعنی مرداد و شهریور نیز ۲.۱ میلیون مترمکعب آب در نظرگرفتند که سهم ماه جاری توزیع شد.

سرپرست امور منابع آب شهرستان ساوه نیز گفت: از مجموع ۱۳۲۹ حلقه چاه با بهره برداری مجاز ۳۰۹میلیون متر مکعب، به علت برداشت‌های اضافی هم اکنون با ۸۲ میلیون مترمکعب، کسری مخزن آب مواجه هستیم که این باعث کاهش توان آب دهی چاه‌های آب، افت سطح ایستایی و پدیده فرونشست شده است.

حسینی مدیر آبفای ساوه نیز گفت: مصارف شرب آب شهر ساوه، به شدت افزایش و از رکورد بی سابقه‌ی بالای ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه عبور کرده است. از ابتدای سال تا کنون، ۷ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و مسدود شد و تقریبا ۲۰ مورد انتقال آب به صورت غیر مجاز شناسایی و خط انتقال آن قطع شد.

کاهش بارندگی ها، افزایش دمای هوا و بالتبع آن افزایش مصرف، بحران کم آبی را در دومین شهرستان استان، جدی‌تر از گذشته نموده که این معضل، صرف جویی در مصرف آب، این مایع حیاتی را دوچندان کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.