سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میزان تولید آبزیان اردبیل فراتر از میانگین کشوری شد

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: موفق شدیم در دو سال گذشته میزان تولید آبزیان را فراتر از میانگین کشوری به ۲۶ درصد ارتقا دهیم.

محمد اله بخش گفت: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده و افتتاح طرح‌های توسعه‌ای در پرورش آبزیان، بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهی در استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
مدیرکل شیلات استان اردبیل افزود: در دولت سیزدهم شرایط خوبی برای توسعه آبزی‌پروری به وجود آمد که وزارت جهاد کشاورزی نیز به عنوان برنامه اولویت‌دار حمایت از تولید آبزیان را جز رویکرد‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی قرار داد.
او تصریح کرد: پارسال شیلات استان موفق شد تا ۱۲ هزار و ۶۶۸ تن انواع ماهیان سردابی، گرمابی و خاویاری را تولید و این محصولات را روانه بازار مصرف کند.
اله بخش گفت: این میزان تولید جلوتر از برنامه ابلاغی به استان بود که ما موفق شدیم در ۲ سال گذشته دولت سیزدهم میزان تولید آبزیان را فراتر از میانگین کشوری ۲۶ درصد ارتقا دهیم.
او افزود: این میزان رشد توسعه و پرورش آبزیان در کشور جهش ۱۱ درصدی داشته در حالی که در ۲ سال اخیر در استان اردبیل این میزان رشد به ۲۶ درصد رسیده است.
مدیرکل شیلات استان اردبیل به برنامه‌های اولویت‌دار برای توسعه آبزی‌پروری در استان اشاره کرد و گفت: در صورتی که دستگاه‌های دیگر در صدور مجوز آبزی پروری کمک و یاریگر ما باشند، ما به راحتی می‌توانیم جهش تولید آبزیان را تحقق ببخشیم که آب منطقه‌ای با تخصیص آب و محیط زیست با در نظر گرفتن ملاحظات قانونی در این حوزه می‌توانند تسهیل‌گر امر تولید آبزی‌پروری باشند.
اله‌بخش به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از تولید شیلات اشاره کرد و افزود: در قالب چهار برنامه جهش تولید آبزیان در سطح کشور هدف‌گذاری شده که در استان اردبیل از این چهار برنامه، ۲ برنامه قابلیت اجرایی دارد.
او در ادامه تصریح کرد: افزایش تولید میگو در استان‌های جنوبی و ساحلی کشور و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبزی‌پروری در استان‌های زاگرس‌نشین از جمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۲ برنامه سازمان شیلات امکان اجرایی دارد که یکی از آنها استفاده از تکنولوژی نانو حباب است که در مزارع پرورش آبزیان می‌تواند ظرفیت خوبی را در مسیر افزایش تولید رقم بزند.
اله بخش افزود: سه میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این دستگاه‌ها و فناوری‌های نوین به همراه سیستم مدار بسته نیاز است تا ما بتوانیم شرایط تولید را ارتقا دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.