سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید مسعود خاتمی نماینده موافق وزیر علوم:

وزیر پیشنهادی علوم خبرگی و چیرگی لازم برای حل مسائل را دارد

خاتمی نماینده موافق وزیر علوم گفت: غرق نشدن در مسائل جناحی در مناصب و مسئولیت‌ها در دولت‌های قبل برای «سیمایی‌صراف» اثبات شده است.

سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی  و موافق وزیر علوم گفت: تاریخ یکصد سال اخیر را بدون دانشگاه نمی‌توان نوشت. دانشگاه مناسباتش با نهاد‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، فناوری و کسب و کار را چگونه تنظیم می‌کند و چه خدمتی را به جامعه ارائه می‌کند. دانشگاه چگونه به جامعه خود سود می‌رساند، چون در هر شهر و شهرستان مشکلاتی داریم.

وی ادامه داد: آیا صرف تربیت نیروی انسانی کافی است یا شرایط فعالیت بیشتر در دانشگاه باید فراهم شود. با این دغدغه‌ها مسئولیت دانشگاه بیش از پیش مورد توجه است. دانشگاه به‌عنوان عضوی از اجتماع رسالت دارد که به حل مسائل جامعه بپردازد لذا دانشگاه‌ها باید در برنامه راهبردی خود به حل مسائل بپردازند.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم افزود: پیوند بین دانشگاه و صنعت معنای واقعی خود را می‌یابد. دلیل رشد مقاله نشانه چیست و این امر به‌دلیل عدم تعامل دانشگاه و جامعه است.

وی افزود: برای رشد دانشگاه تعامل با جامعه ضروری است و پیوسته مدیران باید این موضوع را در دستور خود داشته باشند. این مهم شایسته و بایسته در نظام آموزشی مورد توجه قرار نگرفته، اما در برنامه آقای سیمایی این موضوع مورد توجه بوده و برنامه خود با مسئولیت برنامه آموزشی، تحقیقاتی و فناوری را آورده است.

خاتمی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نگاه وزیر پیشنهادی علوم حیات و پیچیدگی‌ها را نشان می‌دهد. وی خود در علوم انسانی تحصیل کرده و حقوقدانی است که به مسائل اشراف دارد. با تجریه اجرایی و تعاملی که دارد خبرگی و چیرگی لازم برای حل مسائل را دارد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی تجربه موفق در دبیری دولت دوازدهم و سیزدهم در کارنامه دارد. جایگاهی که مکان شناخت با مسائل کلان کشور است. وی می‌تواند سیاستگذاری توانا برای حل مشکلات باشد وی دانش‌آموخته‌ای توانا در علوم انسانی در دانشگاه‌های تراز اول و حوزه علمیه است که باعث می‌شود مسائل دانشگاه و حوزه و هم‌افزایی آنها را بداند.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم افزود: ۵۰ درصد دانشجویان در علوم انسانی تحصیل می‌کنند و یکی از غفلت‌ها در مرجعیت علمی حوزه علوم انسانی است.

وی ادامه داد: اعتقاد وی به نظام با حضور در جنگ تحمیلی و کسب مدال جانبازی اثبات شده و اشتهار به صداقت و پاکدستی در وی محرز است. داشتن نگاه ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی و مسئولیت در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم و امید به آینده در برنامه وی است. شایستگی وی برای سکانداری و بودن در هیئت علمی دانشگاه است و از امتیازاتش پژوهشگر برتر دانشگاه در سال ۹۲ و برگزیده کتاب سال حوزه است.

به گفته وی با رای به وی شاهد شکوفایی باشیم و روزی برسد مراکز علمی از دعوا‌های سیاسی دور بمانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.