سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آق‌ارکاکلی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت:

ستاد احیای صنعت زیرنظر وزیر صمت تشکیل شود

نماینده موافق وزیر پیشنهادی صمت گفت: کسی می‌تواند مشکلات را حل کند که در تصمیم‌گیری مستقل باشد و قدرت برخورد با مفاسد را داشته باشد.

عبدالحکیم آق‌ارکاکلی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز روزی است که همه با نگاه جذبی و نه حزبی باید باشیم. ایران برای همه است برای برادری، اخوت، همه اقوام و آحاد ملت است. باید صبور باشیم و به هم احترام بگذاریم و زود قضاوت نکنیم و به دولت فرصت دهیم.

وی افزود: وفاق ملی باید در اندیشه صورت گیرد و اندیشه‌های خود را به هم نزدیک کنیم.

آق‌ارکاکلی ادامه داد: هرعزیزی نظر خود را به عنوان موافق یا مخالف می‌دهد. همکاران عزیز مشکلات کلی صمت در فقدان توسعه انرژی، کم بودن جذابیت در سرمایه صنعتی، ناترازی زنجیره تولید و ناترازی در استقرار واحد‌های صنعتی بدون توجه به شرایط اقلیمی، ناترازی انرژی ویژه صنعت و نبود استراتژی درست در دیپلماسی اقتصادی است.

وی افزود: ناپایداری سرمایه‌گذاری صنعتی، وابستگی ساختار تولید به واردات، نامطلوب بودن فضای کسب و کار، پایین بودن بهره‌وری عوامل تولید، تعارض موجود در اهداف دولتی که نمونه آشکار آن استخراج ید در گلستان که بر مبنای رانت بوده و به محیط زیست ظلم کرده است. همچنین عدم بهره‌گیری از نظام مهندسی معدن و عدم توجه به دیتابانک، تعرفه‌های گمرکی، تنظیم درست بازار، چالش صنعت خودرو از دیگر موارد است.

آق‌ارکاکلی اظهار داشت: کسی می‌تواند مشکلات را حل کند که در تصمیم‌گیری مستقل باشد و قدرت برخورد با مفاسد را داشته باشد و مرد آشنا به تولید و تجارت باشد. مهندس اتابک به عنوان نیروی کاربلد در حوزه صمت می‌تواند وارد این وزارتخانه شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌دهم ستاد احیای صنعت زیرنظر شخص وزیر تشکیل شود و ماموریت احیای صنعت در ماموریت به وی داده شود. ضمن اینکه در تهیه سند آمایش به استان گلستان توجه کنند. نیرو‌های جوان را ببینید و صنعتگران را ببینید و فردمحور و رانت محور نباشید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.