سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاهری نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صمت:

اگر کارآمدی و فهم در وزارت صمت مهم است نباید به آقای اتابک رای داد

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صمت گفت: آقای اتابک فهم از مسائل مطرح شده در حوزه صنعت و تجارت را ندارد.

طاهری نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صمت در صحن علنی مجلس گفت: در سه جلسه که با وزیر پیشنهادی صمت داشتیم و سوالات را به او دادیم به دنبال آن بودم که بهانه‌ای داشته باشم که به ایشان رای بدهم کاش می‌توانستیم که جواب‌های او را به سوالات در اینجا نشان بدهم، بحث آن است که از هیچ کدام از مسائل که من به ایشان مطرح کردم فهم لازم را نداشتند. 

او افزود: به عنوان مثال پرسیدم درباره تفکیک وزارت صنعت و معدن و بازرگانی نظرتان چیست، اگر می‌گفت موافقم و مخالفم جای دفاع داشت، گفت هر چی شما و مجلس بگویید. من تاکید کردم که نظر شما چیست باز گفتند هر چه شما بگویید.

طاهری افزود: گفتم بگویید ادغام وزارت خانه یعنی چی؟ خداوکیلی جوابی نداشت و مسائل متعدد شبیه به این را مطرح می‌کردیم، اما جوابی ندیدیم.

او ادامه داد: هر چه از او درباره معیار‌ها وآنالیز‌های توسعه صنعتی پرسیدم جوابی نگرفتم و راجع به بازار وحوزه تجارت که هیچ سواد بازرگانی را در ایشان ندیدم. راجع به سامانه‌ها که به هیچ وجه، برای موفقیت در این وزرات خانه چاره‌ای جز تقویت سامانه‌ها و سامانه تجارت نداریم و دیدی در این زمینه هم نداشتند.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صمت گفت: درباره بحث خودرو هم برداشتی که از حرف‌های او داشتم متوجه شدم چیزی برای ارائه هم در این زمینه نداشت وصورت مسئله را بلد نیست. در باره خودرو هم از او جواب نگرفتم. در کمیسیون هم ۱۰ به ۹ رای دادند و ایشان قبول شدند.

او ادامه داد: مشکلات حوزه صنعت بدون اولویت عملی نمی‌شود. به او گفتم اولویت اول حوزه معدن چیست، او کلی موضوع را لیست کرد و هیچ بحث جدی را نداشت.اگر کار آمدی برایتان مهم است نباید به او رای دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.