سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موردی از ابتلای زائران به بیماری‌های واگیردار گزارش نشده است

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر بیماری‌های واگیردار در مرزها نداشته‌ایم.

کولیوند گفت: در ایام اربعین امسال امکانات خوبی در مرز بین‌المللی مهران برای تردد آسان زائران حسینی تدارک دیده شده است‌.

وی افزود: در جریان بازدید به عمل آمده از مرز مهران و نحوه خدمات‌رسانی به زوار، آنچه از گفته‌های مردم مشاهده شد رضایتمندی بسیار خوب از کارها و خدماتی است که توسط نیروهای مختلف برای زائران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام ستاد اربعین استان ایلام تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مرز مهران خارج شده‌اند، تاکید کرد: تردد زائران نسبت به اربعین سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته که این امر نشان از برنامه‌ریزی و افزایش امکانات به منظور تردد آسان زائران در ایران و عراق است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: با توجه به گرمای بسیار زیاد هوا، تاکنون در مسیر پیاده روی اربعین حسینی تلفات جانی نداشتیم.

وی اضافه کرد: ۲ حادثه ترافیکی داشتیم که بلافاصله توسط جمعیت هلال‌احمر با همکاری اورژانس و حشد الشعبی عراق، امدادرسانی به زائران حادثه دیده انجام شد.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: در مرزهای هشت گانه نیز بیش از ۴۰ هزار نیروی امدادگر و داوطلب جمعیت هلال‌احمر در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند.

به گفته کولیوند، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تا بازگشت آخرین زائر به کشور، علاوه بر خدمت در خاک عراق، در مرزهای اربعینی کشور نیز خدمات متنوعی را ارائه می‌کند.

برچسب ها: هلال احمر ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.