سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات اضطراری انگلیس به دلیل ازدحام بیش از حد در زندان‌ها

دستگیری شمار زیادی از معترضان سبب شده دولت انگلیس با بحران جدیدی در خصوص رسیدگی به متهمان و مکان اسکان آنها مواجه شود.

در پی اعتراضات خشونت‌آمیز خیابانی در انگلیس که منجر به دستگیری شمار زیادی از افراد شده است، دولت این کشور اعلام کرد زندان‌های انگلیس دچار ازدحام بیش از حد جمعیت شده و برای مقابله با این وضعیت، برخی اقدامات اضطراری را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش گاردین، این اقدامات سبب می‌شود متهمان مدت بیشتری در بازداشتگاه بمانند تا جای خالی برای آنان در زندان پیدا شود و این بدان معناست که ممکن است تاریخ دادگاه آنان به تعویق بیفتد. 

جیمز تیمپسون، وزیر زندان‌های انگلیس ضمن انتقاد از دولت محافظه‌کار پیشین گفت: «ما یک سیستم قضایی بحران‌زده را تحویل گرفتیم در نتیجه مجبور به اتخاذ تصمیمات دشوار اما ضروری برای ادامه فعالیت شده‌ایم». 

«مارک فیرهرست» رئیس ملی انجمن افسران زندان در انگلیس روز گذشته «شورشیان» را مسئول وضع کنونی معرفی کرد و گفت که اقدام اضطراری برنامه‌ریزی شده ممکن است سبب شود بازداشتگاه‌ها بیش از اندازه شلوغ شوند تا جایی که عبور و مرور در آنها ممکن نباشد. 

شورای رؤسای پلیس ملی انگلیس هفته گذشته اعلام کرد در جریان اعتراضات خیابانی اخیر که با آتش‌سوزی و غارت همراه بوده، بیش از هزار نفر دستگیر شده‌اند. معترضان در این تظاهرات راست‌گرایان مخالف مهاجرت بودند که در چندین مورد به هتل محل اقامت پناهجویان حمله کردند. سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید دلیل اصلی خشونت‌های اخیر در انگلیس «نژادپرستی سازمان‌یافته» و «شکست دولت‌های پیشین این کشور در مبارزه با نژادپرستی» بوده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.