سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابجایی اجباری و دوری از منابع آب، رنج این روز‌های مردم غزه+ فیلم

رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن منابع آب، مردم غزه که از جابجایی مداوم رنج می‌برند را با بحران مواجه کرده است.

آخرین جابجایی اجباری اسرائیل از مرکز و جنوب غزه، مردم را بیشتر از منابع آب حیاتی دور کرده است.هانی الشهر خبرنگار الجزیره از خان یونس گزارش می‌دهد: در جنوب غزه، ما در حال مستندسازی آسیب چاه‌های آب زیرزمینی، مخازن و شبکه‌های لوله در نتیجه جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه در نزدیکی یازدهمین ماه خود هستیم. 

مهندس سلام شوراب، از نیرو‌های شرکت آب غزه می‌گوید: خسارات وارده به کل زیرساخت‌های آبی غزه در جنگ اسرائیل آسیب‌های سنگینی را بر تک تک ساکنان وارد کرده است. سرانه آب به شدت کاهش یافته است و در مقطعی به صفر خواهد رسید. در بهترین روزها، منابع آبی برای رفع تمام نیاز‌های روزانه شما از هفت تا هشت لیتر آب برای هر نفر فراتر نمی‌رود. چهار تانک از پنج تانک اصلی منهدم شده است. اینها روزانه بیش از ۳۰ هزار متر مکعب را پمپاژ می‌کردند. اکنون، ما نمی‌توانیم از ۱۰ هزار متر مکعب فراتر برویم.

خبرنگار الجزیره افزود: تخریب به این چاه‌ها و مخازن محدود نمی‌شود. این به شبکه‌های توزیع آب در سراسر شهر گسترش می‌یابد. شهرداری برای به کار انداختن مجدد آنها با مشکلات زیادی مواجه است.

پمپاژ آب به ساکنان شهر اکنون تقریباً غیرممکن است. شبکه توزیع آب عمداً توسط نیرو‌های اسرائیلی هدف قرار گرفته است و به فهرست جنایات جنگی ارتکابی اضافه شده است. مردم غزه برای تامین آب مورد نیاز خود با مشکل مواجه هستند.

یکی از اهالی غزه گفت: ساعت‌ها در صف‌های طولانی می‌ایستیم تا بتوانیم آب تمیزی داشته باشیم. من و دختر کوچکم در این صف‌های طولانی زیر گرمای خورشید منتظریم. ما از تمام جهان درخواست می‌کنیم که حداقل به ما کمک کنند تا آب تمیزی دریافت کنیم.

فرد دیگری می‌گوید: ما واقعاً در تلاش برای یافتن مقداری آب تمیز هستیم. ما مسافت‌های طولانی را پیاده روی می‌کنیم تا کمی آب پیدا کنیم، اما برای خانواده من کافی نیست. 

حتی آن دسته از فلسطینی‌های غزه که در این جنگ شهید نشده اند به سختی زنده می‌مانند. اسراییل علاوه بر موشک‌ها، بمب‌ها و گلوله‌ها، راه‌های بی‌شمار دیگری برای مرگ در هر بخش از نوار غزه ایجاد کرده که تخریب زیرساخت‌ها و خطرات بهداشتی از مهمترین آنهاست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.