سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای قانونگذار ارشد آمریکایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران

رئیس کمیته اطلاعات مجلس آمریکا مدعی شد که ایران تا پایان سال جاری میلادی می‌تواند خود را یک کشور دارای سلاح هسته‌ای اعلام کند.

مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: با توجه به عملکرد دولت کنونی آمریکا، ممکن است بر اساس احتمالاتی که در گزارش‌های خبری مطرح شده، (ایران) تا پایان سال جاری خود را یک کشور دارای سلاح هسته‌ای اعلام کند.

ترنر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت اوهایو، همچنین از سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که گفته بود "به دنبال بد رفتاری با ایران نیست" و روابط واشنگتن با تهران "حسنه" خواهد بود، حمایت کرد. نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۱۵ آبان همچنین گفته بود که " (ایران) نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد و همه ما به دنبال اطمینان از عدم دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای هستیم."

ترنر با بیان آنکه ترامپ "ضد ایران" است، استدلال کرد که اذعان به نقاط قوت دشمنان "نقطه ضعف ما محسوب نمی‌شود." وی افزود: دونالد ترامپ با فشار حداکثری بر ایران، به نحو بی‌سابقه‌ای بیشترین فشار اقتصادی و نظامی دولت آمریکا را بر ایران وارد کرد.

وی مدعی شد: آزادی عمل و نرمشی که ایران در دولت بایدن برخوردار است به آنها این امکان را داده که تلاش کنند بر انتخابات ما تأثیر بگذارند و برنامه‌های غنی‌سازی و نظامی هسته‌ای را ادامه دهند.

ترنر گفت که دولت بایدن "در موضوع‌های هک (ستاد انتخاباتی ترامپ)، نشر اکاذیب و سوء قصد علیه وی، ایران را مسئول نمی‌داند."

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
علیرضا
۱۳:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
با سلام، ظاهراً، ما فقط دو هفته تا ساخت بمب اتم فاصله داریم.
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
خداوند را شکر و سپاس اگر که به قدرتهای دارای سلاح اتمی برسیم
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
به امید خدا
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
به کوری چشم همه بدخواهان و دشمنان ایران عزیز
رضا
۱۱:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
این حرف پیش بندی اسراییل برای زدن مراکز هسته ای ماست حرف ایشون نیست حرف صهیونیسم است که با امریکا مراکز هسته ای ما را نابود کنند