سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تست SPF ضدآفتاب تنها در آزمایشگاه امکان‌پذیر است/ آدرس غلط بیوتی بلاگر‌ها

رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تست SPF ضدآفتاب تنها در آزمایشگاه سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه‌های همکار انجام می‌شود.

رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تست SPF ضدآفتاب تنها در آزمایشگاه سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه‌های همکار این سازمان انجام می‌شود و سایر تست‌ها به هیچ وجه علمی و دقیق نیست.

دکتر شهرام شعیبی در گفت‌وگو با ایفدانا، در خصوص اقدام برخی بلاگر‌های حوزه زیبایی نسبت به تست SPF ضدآفتاب‌ها اظهار کرد: هیچ یک از روش‌های آزمایش توسط افراد در محیط غیرآزمایشگاهی قابل اعتماد نیست و تست SPF تنها با دستگاه‌های مخصوص امکان پذیر است.

وی افزود: آزمون‌های کارایی بسیاری از محصولات سلامت محور که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط بلاگر‌ها صورت می‌گیرد، غیرعلمی بوده و صرفا به دلیل جذب دنبال کننده است.

رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخل که درای مجوز از سازمان غذا و دارو هستند، آزمایش‌های لازم کیفیت، کارایی و عدم وجود مواد مضر را می‌گذرانند و در صورت تایید وارد بازار می‌شوند، بنابراین مردم می‌توانند تمام محصولاتی را که دارای مجوز هستند با خاطر آسوده استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
اصلا به تبلیغات کانالهای لندنی و لوسانجلیسی در مورد ویتامین ها .وسایل ارایشی وووو
اعتماد نکنید .اگر خدای نکرده مشکلی برایتان پیش بیاد هیچ کس جوابگو نیست ....و تا بحال ثابت شده..برای هم وطن اثرات جانبی داشته بعد از مصرف