سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور گواهی استاندارد آسانسور برای ۳۶ دستگاه اجرایی

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: از۶۹ دستگاه اجرایی استان که برای استانداردسازی آسانسور‌های آنها مورد بررسی قرار گرفت ۳۶ دستگاه موفق به کسب گواهی استاندارد شده‌اند.

پژوهش اظهارکرد: براساس پیگیری‌های به‌عمل آمده ۱۵دستگاه درخواست بازرسی آنها در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شد که در گام نخست ۱۳ دستگاه اقدام خاصی انجام ندادند و براساس مکاتبه با دادستان چهار دستگاه درخواست بازرسی آنها ثبت شد.

وی یادآور شد: با این وجود هنوز ۹ دستگاه اجرایی در خصوص استاندارد سازی آسانسور خود اقدامی انجام نداده‌اند.

پژوهش اضافه کرد: کسب پروانه استاندارد برای سلامت و ایمنی افراد امری ضروری است که باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح کم فروشی و خالص فروشی در سطح کشور گفت: براساس نتایج به دست آمده از اجرای این طرح در کشور ۳۴ درصد کم فروشی به ۱۵ درصد رسیده است که براساس تذکر‌های داده شده در سالجاری باید به زیر ۱۰ درصد برسد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملکرد بالای ۱۰۰ درصدی این استان در ۲۵ محور گفت: در زمان حاضر چک لیست نهایی هشت خدمت در استان تهیه و به زودی این خدمات مشمول استاندارد اجباری می‌شوند و این واحد‌ها ملزم به رعایت قانون در این خصوص هستند.

مهدی پژوهش در خصوص استانداردسازی پارک‌های بازی افزود: در زمان حاضر۱۶ مجموعه شهربازی و همچنین ۲۱۷ مورد از تجهیزات پارک‌های بازرسی مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: از این تعداد تجهیزات بازرسی شده ۱۰۹ دستگاه گواهینامه ایمنی و عملکرد دریافت کرده و مابقی موفق نشده و غیرفعال هستند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۶ مجموعه پارک بازی موفق به گرفتن استاندارد نشده‌اند گفت: با توجه به حساسیت موضوع با وجود انجام مکاتبه‌های مکرر با بهره‌برداران، اما اقدام موثری در این خصوص انجام نشده است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: جایزه ملی کیفیت به عنوان فرایندی ملی به شمار می‌رود که طی آن هر سال براساس مدل EFOM به برترین واحد‌های متقاضی در زمینه ارتقای بهبود مداوم مدیریت کیفیت محصول در مسیر موفقیت پایدار فعالیت‌های چشمگیری انجام داده‌اند و براساس امتیاز کسب شده تقدیرنامه اشتهار به کیفیت و گواهی‌نامه اهتمام به کیفیت و یا تندیس داده می‌شود.

پژوهش افزود: سال گذشته با تمام تلاش انجام شده چهار دستگاه برای جایزه ملی کیفیت اقدام و در سال۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ این تعداد به هشت دستگاه افزایش یافته است که این بیانگر نگاه کیفی مدارانه و راه‌گشا است.

برچسب ها: آسانسور ، استاندارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.