سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه هرگونه مذاکره برنامه‌ریزی شده با اوکراین را رد کرد

وزارت خارجه روسیه می‌گوید ادعا‌ها درباره برگزاری مذاکرات با حضور نمایندگان اوکراینی و با میانجیگری کشور قطر صحت ندارد.

روسیه امروز (یکشنبه) گزارش واشنگتن پست مبنی بر مذاکرات غیرمستقیم این کشور با اوکراین را تکذیب کرد و گفت هیچ گفتگویی با کی‌یف در مورد عدم حمله به تاسیسات زیرساختی صورت نگرفته است. 

به گزارش رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: «هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی بین روسیه و رژیم کی‌یف در مورد ایمنی تأسیسات زیرساختی حیاتی وجود نداشته است.»

واشنگتن پست روز گذشته گزارش داده بود که اوکراین و روسیه قرار است در ماه جاری هیئت‌هایی را برای مذاکره به قطر بفرستند و در خصوص حملات به زیرساخت‌های انرژی و نیرو به توافق برسند. این روزنامه در ادامه مدعی شده که توافق مذکور قرار بود به منزله یک آتش‌بس جزئی بین دو طرف باشد، اما حمله اوکراین به منطقه «کورسک» در غرب روسیه مذاکرات را از مسیر خود خارج کرده و گفتگو‌ها که قرار بود با میانجیگری قطر برگزار شود، به درخواست روسیه لغو شد.

کارشناسان می‌گویند حمله اخیر کی‌یف به غرب روسیه از این جهت انجام شده که در صورت بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به کاخ سفید و وادار شدن کی‌یف به نشستن پای میز مذاکره، اوکراین نیز امتیازاتی برای ارائه داشته باشد. هرچند به گفته تحلیلگران نظامی، کی‌یف که با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است، با این حمله بیش از پیش مواضع خود را به خطر انداخته است.

دونالد ترامپ بارها از طولانی شدن جنگ اوکراین و سیل تسلیحات ارسالی به این کشور انتقاد کرده و مدعی‌ است در صورت پیروزی در انتخابات ظرف مدت بسیار کوتاهی به جنگ پایان می‌دهد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.