سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشور‌های غربی در تلاش هستند تا کمک‌های تسلیحاتی خود به اوکراین را توجیه کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه در مصاحبه ای گفت: کشورهای ارسال کننده تسلیحات به اوکراین در تلاش هستند تا اقدامات خود را توجیه کنند، زیرا بدون توجیه، آنها خود به دولتی تبدیل می شوند که در همه جهات در حال مرتکب تجاوز هستند.

همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: در حال حاضر عملا هیچ تماسی بین کاخ سفید و روسیه وجود ندارد.

پسکوف در مورد گفتگوهای صلح با اوکراین هم بار دیگر تاکید کرد که کی‌یف به خوبی از خواسته های روسیه آگاه است. ظاهرا کی‌یف تحت فشار متولیان خود گزینه دیگری را ترجیح می دهد.

پیش از این، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرده بود که مذاکرات با روسیه در حال حاضر به صورت واقعی انجام نمی‌شود و اوکراین در حال بحث درباره ضمانت های امنیتی با شرکای خود است.

روز گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از بسته جدید کمکی این کشور به اوکراین خبر داد و اعلام کرد این بسته، شامل سامانه موشکی پیشرفته و مهمات خواهد بود. طبق گزارش الجزیره، بایدن اعلام کرد: بسته کمک‌های جدید، اوکراین را به تسلیحات پیشرفته شامل سامانه HIMARS مجهز خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در سخنانی اعلام کرد سامانه‌های راکتی دوربردی که برای اوکراین ارسال خواهد شد، ۷۰ کیلومتر بُرد دارند. وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد بسته کمک‌های امنیتی جدید به اوکراین به ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

از سوی دیگر، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد قرار است سفرای اتحادیه اروپا با بسته ششم تحریمی علیه روسیه موافقت کنند. طبق گزارش بلومبرگ، بسته ششم تحریم‌های اروپا خرید نفت خام از روسیه را تا پایان سال جاری میلادی ممنوع می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار