سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور و تمدید ۷۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سیستان و بلوچستان

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد از ابتدای امسال تاکنون در این استان صادر و تمدید مهلت شده است.

محمدرضا جهانتیغ گفت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های سازمان ملی استاندارد، است.

وی تاکید کرد: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می‌پردازند.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان به طور تصادفی از کالا‌های تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده یا ارائه کننده خدمت به رعایت ضوابط و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد‌های ملی است بیان کرد: دریافت نشان استاندارد برای فرآورده‌های تولیدی صنایع و کارخانجات الزامی است و اداره استاندارد برای کسب اطمینان از سلامت مصرف کنندگان حساسیت ویژه‌ای در صدور این نشان برای واحد‌های تولیدی دارد.
وی گفت: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.