سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسامه حمدان: سی ان ان از منظر اسرائیل به وقایع نگاه می‌کند

اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت این شبکه از منظر اسرائیل به وقایع جنگ غزه نگاه می‌کند.

جیم شودو خبرنگار سی ان ان در تل آویو در مصاحبه با اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی حماس گفت: ۱۰ ماه از این جنگ می‌گذرد. مقامات بهداشت غزه اعلام کردند که بیش از ۴۰ هزار فلسطینی که بیشتر آنها غیرنظامی هستند کشته شده اند. در هفتم اکتبر حماس صد‌ها غیرنظامی اسرائیلی را کشت. آیا حماس امروز از حمله تروریستی هفتم اکتبر متاسف و پشیمان است؟

اسامه حمدان گفت: به نظرم شما این حق را به اسرائیلی‌ها می‌دهید که فلسطینی‌ها را بکشند. شما از ما می‌خواهید که بگوییم که به دلیل آنچه که اسرائیل انجام داده است خوشحال هستیم. شما باید این موضوع را درک کنید که اسرائیل فلسطینی‌ها را در ۷۶ سال اخیر کشته است و زمانی که فلسطینی‌ها در برابر اشغالگری که سبب ناامیدی فلسطینی‌ها و بی نتیجه ماندن توافق اسلو شده است، ایستادند تلاش می‌کند که مذاکرات صلح را تضعیف کند، تمامی سرزمین فلسطینی‌ها را از آنها بگیرد، سخن از اخراج دو میلیون فلسطینی از کرانه باختری به شرق اردن می‌زند. از نظر شما حق با اسرائیل است و زمانی که فلسطینی‌ها در برابر اشغالگری از خود واکنش نشان می‌دهند این اسرائیلی‌ها هستند که باید به دلیل کشتن هزاران فلسطینی شرمنده باشند و تاسف بخورند.

خبرنگار سی ان ان افزود: آقای حمدان، من بیست سال است که در این نقطه از جهان حضور دارم. من بار‌ها خبر‌های مربوط به حملات حماس را که در آن غیرنظامیان اسرائیلی کشته شده اند پوشش داده ام. من تنها این را از شما می‌پرسم که نگاهی به ۱۰ ماه گذشته و این درگیری بیندازید. آیا حماس مسئوولیت کشته شدن فلسطینی‌ها در غزه را می‌پذیرد؟

اسامه حمدان پاسخ داد: متاسفانه شما تحولات منطقه را برای مدت بیست سال پوشش داده اید و شما به منطقه از منظر اسرائیلی‌ها نگاه کرده اید. شما کشته شدن فلسطینی‌ها در بیست سال گذشته را ندیده اید یا به آن توجه نکرده اید. در سال ۲۰۱۴ در حمله اسرائیل بیش از ۴ هزار فلسطینی کشته شدند. شما آن را ندیدید. آنها در یک روز در سال ۲۰۰۸ هزار فلسطینی را کشتند. شما آن را ندیدید.

وی افزود: شما نمی‌توانید پاسخ سوال را خودتان بدهید. اگر می‌خواهید به این مصاحبه پایان دهیم و شما خودتان پاسخ سوالات خود را بدهید، مشکلی نیست. اگر می‌خواهید مشکلی نیست. من این کار را می‌کنم. من می‌خواهم که پاسخ دهم. من آنچه را که می‌خواهم می‌گویم و شما نمی‌توانید چیزی را به من تحمیل کنید. شما باید پاسخ‌های مرا دریافت کنید.

 عضو ارشد حماس گفت: شما همچنان از نگاه اسرائیلی‌ها به وقایع نگاه می‌کنید. شما با گوش‌های اسرائیلی‌ها مطالب را می‌شنوید. شما به عنوان بخشی از حملات اسرائیلی‌ها ضد فلسطینی‌ها عمل می‌کنید. من معتقدم که شما از کشتار بیش از ۴۰ هزار فلسطینی حمایت می‌کنید. شما اسرائیلی‌ها را به دلیل هیچ چیزی سرزنش نمی‌کنید. شما به گونه‌ای صحبت می‌کنید که فلسطینی‌ها اصلا وجود ندارند. شما تنها می‌گویید که فلسطینی‌ها اسرائیلی‌ها را کشته اند. اجازه بدهید که نگاهی به کرانه باختری داشته باشیم. در آنجا حماس وجود ندارد. در آنجا فعالیت‌های حماس مشاهده نمی‌شوداما در عین حال اسرائیل در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۸۰۰ فلسطینی را کشته است. نظر شما در این باره چیست؟ 

وی افزود: شما مطالب را از دیدگاه اسرائیلی‌ها نگاه می‌کنید. متاسفانه شما وقایع را از منظر فلسطینی‌ها پوشش نمی‌دهید. شما توجهی به کشته شدن زنان نمی‌کنید. ما درباره شانزده هزار کودکی که به دست اسرائیل کشته شده اند، صحبت می‌کنیم، اما شما می‌گویید که مقاومت مسئوول این کشتار‌ها است. شما باید به واقعیت‌ها توجه داشته باشید. شما تنها به سخنان خود توجه می‌کنید. شما می‌خواهید به سخنان خود و اسرائیلی‌ها توجه کنید. اگر شما از نظر اسرائیلی‌ها آگاه هستید پس با حماس مصاحبه نکنید. 

اسامه حمدان در پایان گفت: اسرائیلی‌ها ما را کشته اند. شما از کشتار فلسطینی‌ها حمایت می‌کنید. شما درباره مسئوول کشتار فلسطینی‌ها صحبت نمی‌کنید. شما از کشتار فلسطینی‌ها حمایت می‌کنید. من متاسفم که این اظهارات را از سی ان ان می‌شنوم. متشکرم باید به مصاحبه خاتمه دهم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.