سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبودهای دارویی کمتر از ۱۰۰ قلم دارو/ پرداخت تسهیلات ۵۰ همتی به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بدهی مراکز درمانی به شرکت های پخش حدود ۱۵ همت است.

حیدر محمدی رئیس سارمان غذا و دارو در برنامه صف اول گفت: اکنون میزان ذخیره تجهیزات پزشکی برای بیش از شش ماه است.  اگر ذخایر محصولات کشور به  یک ماه برسد اعلام کمبودی خواهد شد. در حوزه دارو اگر کمتر از ۱۰۰ قلم دارو برای کمتر از یک ماه داشته باشیم آن را جزو کمبودها اعلام می‌کنیم. 

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: امسال بانک مرکزی در زمینه تامین ارز کمک بزرگی به سازمان غذا و دارو کرده است. 

وی افزود: اکنون در بخش دارو ۱۷ درصد تولید نسبت به مدت مشابه گذشته کاهش داشته که بخشی به دلیل اصلاح سیاست های ارزی و قسمتی دیگر مربوط به مشکل نقدینگی است.

محمدی افزود: اکنون باید به موضوع نقدینگی و مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی  توجه شود تا مشکلات برطرف شود. در تاسیس داروخانه سرمایه گذار با موسس آن فرق می‌کند و به طور کلی حوزه سلامت رقابت پذیر نخواهد بود.

محمدی ادامه داد: اکنون ۱۵ همت بدهی مراکز درمانی به شرکت های پخش و حدود ۱۰۶۰۰ همت  باید پرداخت کنیم و به شرکت‌های تجهیزات پزشکی که نیازمند پرداخت معوقات صندوق های بیمه گر است کمک کنیم. 

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: بر اساس جلسه با نهادهای ذیربط مقرر شده تسهیلاتی به میزان ۵۰ همت به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی پرداخت شود.

وی ادامه داد: در سامانه تی تک به شرط شناسه گذاری زنجیره تولید تا مصرف مشخص خواهد شد.علت اصلی خروج دارو از زنجیره، تفاوت قیمت خواهد بود.

محمدی گفت: در حال حاضر در حوزه تجهیزات پزشکی ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده‌ایم و ۲۰۰ میلیون دیگر سهمیه داریم. صادرات دارویی در سال گذشته به حدود ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: آیین نامه دارو رسانی به درب منازل توسط پلتفرم‌ها با همکاری وزارت ارتباطات مصوب و ابلاغ شده است‌.

برچسب ها: دارویار ، کمبود دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.