سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات:

باور دارم دانایی مقدمه توانایی و قدرت است

ستار هاشمی گفت: برای بهبود وضعیت و پیشرفت کشور از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنم

ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صحبت‌های خود را با داستان زندگی‌ام شروع می‌کنم. در منطقه‌ای در سال ۵۵ به دنیا آمدم که وضعیت امکانات درستی نداشت. اما با آغاز انقلاب اسلامی و نهضت آموزشی شرایط بهتر شد. 

وی ادامه داد: تجربه تحصیل در دانشگاه‌های اصفهان و تهران و استرالیا این واقعیت را روشن ساخت که آینده بدون اتکا به فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و بهره‌گری از فضای سایبری به سرانجام نخواهد رسید. با تجربه‌ام در این سال‌ها و مدیریت در سطوح ملی این نکته را احساس کردم که باید به مناطق مختلف کشور با نگاه عدالت نگاه کرد.

هاشمی ادامه داد: عنوان می‌کنم برای بهبود وضعیت و پیشرفت کشور از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنم و در این مسیر تسلیم ناملایمات و دشواری‌ها نشوم و بلکه همه ظرفیت خود را برای کسب بهترین‌ها بسیج کنم. موفقیت در این مهم تنها با همکاری با مجلس و تمامی نهاد‌ها میسر می‌شود. همکاری که با ریاست جناب دکتر پزشکیان تحت عنوان کابینه وفاق ملی رنگ واقعیت به خود گرفته است.

به گفته وی؛ باور دارم دانایی مقدمه توانایی و قدرت است و برای اینکه همراهی صاحبان علم و اندیشه را به نحو احسنت مورد استفاده قرار دهم برنامه داریم.

هاشمی تاکید کرد: صنعت فضایی از دیگر مسائل نیست که آن را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد چرا که قصد داریم جایگاه خود را در جهان تثبیت کنیم؛ و ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اقتصاد فضایی بهره خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: امیدوارم که انشاالله بتوانم ارائه خدمات را با استفاده از خدمات سکویی با استفاده از بخش خصوصی جلو ببریم. 

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مطالبه بخش اعظمی از مردم این است که آیا شیوه‌های کنونی دسترسی به فضای مجازی کارآمد است و لازم نیست که شیوه فعلی مدیریت اصلاح شود؟ باید بگویم که متاسفانه استفاده از فیلترشکن‌ها در فضای مجازی آسیب‌های جدی را به همراه آورده است. 

وی گفت: فیلترشکن‌ها هزینه‌های گزافی را به سبد اقتصادی خانوار‌ها تحمیل کردند. همچنین شاهد این هستیم که بسیاری از حملات سایبری به وسیله همین فیلترشکن‌هایی که به صورت غیر مجاز روی گوشی‌ها نصب می‌شود صورت می‌گیرد. 

هاشمی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان به محتوای خشونت آمیز و غیرمناسب دسترسی پیدا کرده اند متذکر شد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و ما بر خود تکلیف می‌دانیم که با استفاده از فناوری‌های روز جهان بتوانیم دغدغه‌های مردم را مرتفع کنیم و پاسخ بدهیم به نحوی که بتوانند از فرصت‌های فضای مجازی حداکثر استفاده را ببرند. 

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: قطعاً و یقیناً نگاه ما این است که فضای مجازی با قاعده‌ای در کشور وجود داشته باشد و این دسترسی‌ها را ذیل سیاست‌های کلی نظام تعریف خواهیم کرد. درست است که وزارت ارتباطات مجری سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی است، اما باور داریم که ما به عنوان بازوی مشورتی باید تحلیل‌های کارشناسی خودمان را ارائه دهیم. 

وی بیان کرد: معتقدم که بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب و وعده‌های رئیس جمهور محترم باید اکنون ارزیابی روند‌های گذشته به جهت تغییر روش‌های ناکارآمد پیشین برای تحقق اهداف فراهم شود.

هاشمی افزود: در پایان ضمن تشکر از نمایندگان بنده سید ستار هاشمی متعهد می‌شوم که اگر مورد اعتماد قرار گیرم همانگونه که تاکنون بر مبنای رضایت الهی و مقررات نظام اسلامی حرکت کرده‌ام بدون هیچ وابستگی به فرد و یا گروه و تنها در خدمت دولت وفاق ملی مدافع منافع کشور خواهم بود و با رعایت اصول انصاف و عدالت با صداقت و شفافیت نسبت به وظایف خود همواره پاسخگو خواهم بود و با تاسی از امیر مومنان و رئیس جمهور گردن خود را در گرو تعهدات خود می‌گذارم. در اداره وزارتخانه ضمن استفاده از نظرات کارشناسان هرگز اجازه نمی‌دهم که استقلال وزیر زیر سوال برود و تمام تلاش خود را برای افزایش کارآمدی حوزه مهم و سرنوشت ساز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به کار خواهم گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.