سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسایی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:

سیاست ما شترمرغی است؛ نه فیلتر می‌کنیم، نه فیلتر نمی‌کنیم!

رسایی در مخالفت با ستار هاشمی گفت: یکی از ابهامات جدی درباره شما مسئله استقلال مدیریتی است..

حمید رسایی  نماینده مخالف وزیر ارتباطات گفت:بنده البته به عنوان موافق کلیات کابینه آقای پزشکیان ثبت نام کرده بودم که قرعه کشی به نام ما نیفتاد طبعاً موافق به معنای این نیست که با همه کابینه موافقم کما اینکه مخالف به معنای این نیست که با همه کابینه مخالف هستیم. 

وی ادامه داد: راهکار‌هایی که برای اجرایی کردن و عملیاتی کردن سیاست‌های که در برنامه هفتم آمده یا استناد به نهج البلاغه خیلی مبارک است ولی خب توقع این است که در این جایگاه که جایگاه ریاست جمهوری است برنامه‌های عملیاتی گفته شود.

رسایی افزود: یکی از روحانیون زمان مرحوم آقای مدرس در وقت نطقش روضه خواند آقای مدرس بلند شد و اعتراض کرد و گفت شیخ اینجا مجلس است، مرحوم سپهسالار دو ساختمان ساخته است یکی مسجد که به آن مسجد سپهسالار  می‌گوند و دیگری هم اینجا که به آن مجلس می‌گویند. اینجا جای روضه خواندن نیست. 

نماینده مخالف وزیر ارتباطات ادامه داد: حرف ما هم همین است ما مخالف نهج البلاغه نیستیم. آقای هاشمی یکی از کمیسیون‌های تخصصی که شما تشریف آوردید کمیسیون فرهنگی بود و در دو جلسه ما خدمت شما بودیم و متاسفانه نتوانستیم رای اعتماد اکثر اعضا را بگیرید. علتش ابهاماتی بود که در برنامه شما وجود داشت. شما هیچ راهکاری برای عملیاتی کردن وظایف و تکالیف قانونی خود ارائه ندادید. برخلاف دولت‌های گذشته در دولت شهید رئیسی شبکه ملی اطلاعات تکمیل و توسعه خوبی پیدا کرد و سرعت گرفت.

وی ادامه داد:  ظرف سه سال از کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت ۶۵ درصد پیشرفت رسیدیم ولی شما درباره  برنامه‌های عملیاتی چیزی نگفتید که این مسیر را ادامه می‌دهید یا مجدداً برمی‌گردید به قبل. که این یکی از ابهامات جدی درباره شما مسئله استقلال مدیریتی شما است.

 رسایی ادامه داد: شما نگفتید برنامه عملیاتی شما در این حوزه چیست؟ آیا قرار است حمایت‌ها برای سکو‌های داخلی ادامه پیدا کند یا خیر؟

 وی ادامه داد: فضای حاکم بر سکو‌های خارجی که محل تاخت و تاز بر عرصه شناختی کشور است، تخریب ذهن جوانان و نوجوانانه حذف و سانسور محتواهایی که مطابق ارزش‌های انسانی و دینی ماست را چه خواهید کرد. برنامه اعلامی شما دارای عبارت‌های زیباست ولی رویکرد شما مشخص نیست.

نماینده مخالف وزیر ارتباطات ادامه داد: وقتی وزیر ارتباطات ترکیه عکس شهید را گذاشت و اینستاگرام صفحه آن پست را حذف کرد؛ وزیر ارتباطات ترکیه اینستاگرام را بست. اینستاگرام مجبور شد شرایط ترکیه را بپذیرد چرا در کشور ما شرایط ما را نمی‌پذیرند، چون سیاست ما شتر مرغی است ما نه فیلتر می‌کنیم نه فیلتر نمی‌کنیم .

رسایی ادامه داد:  فیلترشکن فروش‌ها دست کی‌ هستند؟ شما بگید کجا و چه کسانی در حال فروش فیلتر شکن هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.