سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش کمیسیون آموزش مجلس درخصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

گزارش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرائت شد.

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون درخصوص علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.

متن این گزارش به شرح ذیل است:

مستند به ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس به پیوست گزارش کمیسیون آموزش درخصوص برنامه آقای علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی قرائت می‌شود.

روح نهادینه شده در تاریخ ایران عزیز از عنصر دانش نشات گرفته است و نظام آموزش و پروش تنومند و قوی نیازمند است تا این نیاز را پاسخگو باشد.

آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه از تعداد نیرو است و وزیری در حد این وزارتخانه را می‌طلبد تا رفع دغدغه‌های آموزشی و حفظ شان و منزلت معلمان و اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش را با دقت پیش ببرد.

کمیسیون آموزش با دقت صلاحیت وزیر آموزش را بررسی کرد که به شرح ذیل است:

بخش اول

 با توجه به نامه مورخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ رئیس مرکز حقوقی وزارت علوم در پاسخ به این کمیسیون مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه فردوسی مشهد و مدرک کارشناسی ناپیوسته از دانشگاه آزاد مورد تایید قرار گرفت.

ایشان در پی حضور در دفاع مقدس ۱۵ درصد جانباز است.

بخش دوم تعهدات شفاهی:

تلاش در جهت اجرای سند بنیادین آموزش و پورروش

اصلاح کتب درسی 

آموزش مستمر معلمان و به روزرسانی اطلاعات

حفظ شان معلم و دانش آموز

اجرای دقیق نظام رتیه بندی

ساماندهی وزارت آموزش و پرورش

مدرسه محوری

توجه به منابع مالی و افزایش سهم آموزش و پرورش

تعامل سازنده و مستمر به ویژه با کمیسیون آموزش

وزیر پیشنهادی قول دادند در جهت اصلاح آموزش تلاش کند

بخش سوم

براساس گزارش معاونت نظارت مجلس برنامه وی از شاخص تناسب و واقع گرایی و صراحت و سنجش پذیری مطلوب است، اما از لحاظ شاخص شفافیت در وضعیت متوسط است.

بخش چهارم:

انطباق برنامه بالادستی

تطبیق برنامه وی با اسناد بالادستی ۱۹ درصد، احکام پیشنهادی ۶۶ درصد همسو است و به ۱۵ درصد احکام اشاره نشده است.

بخش پنجم:

وزیر پیشنهادی از میان جامعه بزرگ معلمان است. از ابتدا با معلمی آغاز کرده و تجریه مدیریت در آموزش و پرورش را داراست و مدتی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه دارد. وی مشکلات را می‌شناسد، اما برنامه تحولی برای حل آنها ندادند.

نتیجه گیری:

باتوجه به برگزاری جلسات متعدد و قول وزیر برای حل مشکلات و ایجاد تحول، کمیسیون آموزش با پیشنهاد وی برای این وزارتخانه موافق است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.