سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده پارلمان عراق:

خسروی - منذریه مسیر امنی برای تردد زائران عتبات عالیات است

نماینده پارلمان عراق گفت: مرز منذریه و خسروی از زیر ساخت‌های مطلوبی برخوردار بوده و این مسیر تا عتبات عالیات امن و راحت است.

مهدی تقی الامرلی روز شنبه در حاشیه بازدید از مرزهای منذریه و خسروی به همراه سید طالب موسوی فرمانده حشد الشعبی در محور دیالی و دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق و فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه افزود: برادری ملت ایران و عراق با محبت امام حسین (ع) ادامه دار است.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه نیز از آماده بودن زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد روزانه ۱۵۰ هزار زائران خبر داد و گفت: مردم ایران و عراق به جهت وابستگی‌های دینی و اشتراکات فرهنگی از دوستی و محبت عمیق برخوردارند و اوج این ارتباط در حماسه بزرگ اربعین حسینی(ع) نمود و بروز دارد.

سردار کیاست سپهری با قدردانی از مهمان‌نوازی مردم عراق در پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع)، توجه ویژه به تأمین امنیت زائران را امری بسیار با اهمیت و مورد رضایت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) دانست.

وی با اشاره به همکاری، تعامل و همدلی بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، گفت: این امر بسترهای لازم در خصوص خدمت‌رسانی و تأمین امنیت زائران اربعین حسینی را بیش‌ از پیش فراهم می‌کند.

سپهری با اشاره به سطح بسیار خوب تعاملات با طرف عراقی به خصوص مسوولان پایانه منذریه عراق اظهار کرد: این مرز کوتاه‌ترین مسیر، امن‌ترین مسیر جاده‌ای و بهترین امکانات زیرساختی برای تشرف به کربلای معلی را دارد و زائران در منذریه به خوبی تکریم و پذیرایی می شوند.

 ، قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند Y همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند

برچسب ها: اربعین ، مرزخسروی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.