سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ۲۴ هزار و ۲۸۴ زائر در ۶ روز گذشته از این پایانه مرزی از کشور خارج شده اند که از مجموع آمار‌های زائران خروجی ثبت شده، ۱۳ هزار و ۲۴۴ نفر مربوط به روز دوم شهریورماه است که این گذرگاه را برای عزیمت به عراق انتخاب کرده اند.

محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: در ۶ روز گذشته در مجموع ۲۶ هزار و ۶۲۸ زائر از مرز خسروی تردد کرده اند که ۲۴ هزار و ۲۸۴ نفر زائران خروجی و ۲ هزار و ۳۴۴ نفر زائرانی هستند که از این گذرگاه به کشور بازگشته‌اند.

وی اظهار کرد: تردد زائران از مرز خسروی طی ۲ روز گذشته روند افزایشی دارد و با توجه به ازدحام در سایر مرز‌ها از زائران می‌خواهیم با زیرساخت‌های مناسب و امکانات فراهم شده و تردد بدون وقفه و معطلی این گذرگاه را برای خروج از کشور انتخاب کنند.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: هرقدر به ایام اربعین نزدیک می‌شویم بر تعداد زائران برای خروج از مرز خسروی افزوده می‌شود و ما آمادگی کامل را برای پذیرش زائران در این مرز رسمی داریم.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب این مرز رسمی گفت: روز گذشته در مراسمی به طور رسمی روند خدمات رسانی به زائران اربعین با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق در مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه آغاز شد و هم اکنون مجموعه پایانه با امکانات بهداشتی و رفاهی مناسب برای زائران از جمله ۱۲ هزار متر سایبان مجهز به جت فن و مه پاش، سیستم سرمایشی خنک کننده مناسب، سرویس‌های بهداشتی و ۹۲ گیت آماده پذیرش زائران است ضمن آنکه در طرف عراقی نیز ۱۲۰ گیت برای پذیرش بدون وقفه زائران آماده و استقرار یافته است.

او اضافه کرد: همچنین ۲۵ موکب در قصرشیرین و مرز خسروی و موکب‌هایی در منذریه در طرف عراقی همراه با ۱۰۱ هکتار پارکینگ در ۱۰ نقطه قصرشیرین و مرز خسروی با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودرو و امکانات اسکان و سرویس‌های حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران نیز از دیگر امکاناتی است که به منظور میزبانی از زائرانی که از مرز خسروی به کربلای معلا و حضور در پیاده روی اربعین مشرف می‌شوند فراهگ و مهیا است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه از آمادگی کامل شهرستان برای میزبانی زائران اربعین خبرداد و عنوان کرد: زیرساخت‌ها کاملا مطلوب است و آمادگی کامل را برای خروج روزانه ۱۰۰ هزار زائر و در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر را در ایام اربعین از این مرز داریم.

همچنین به آمادگی هتل ها، زائر سرا‌ها و مدارس و مواکب برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها و مردم پای کارند تا در مرز خسروی به زائران خدمات رسانی مطلوبی داشته باشند.

برچسب ها: مرزخسروی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.