سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف ۱۶۰ هزار میلیارد کالا در انبار‌های گمرکات

دادستان تهران گفت: در سه سال اخیر و با اقدامات دادستانی تهران در انبار‌های گمرکات استان، ۴۳ هزار و ۲۷۶ ردیف به ارزش ریالی ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

علی صالحی دادستان تهران امروز شنبه ۲۷ مرداد در جریان هشتمین تور رسانه‌ای مرکز رسانه قوه قضاییه که با بازدید از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) همراه بود، به تشریح اقدامات دادستانی و دستگاه‌های اجرایی در خصوص ساماندهی به انبار‌های گمرک پرداخت.

صالحی گفت: اقدامات دستگاه قضایی به این علت سمت و سوی ساماندهی انبار‌ها آمده که رئیس قوه قضاییه در اکثر جلسات به حفظ و احیای حقوق عامه تأکید دارد بنابراین یکی از مسائلی که بر اجرای منویات رئیس قوه قضاییه دنبال می‌کنیم بحث ساماندهی انبار‌های گمرکات، عمومی و سازمان تملیکی است، زیرا صیانت از حقوق عامه مورد تأکید است.

وی افزود: ساماندهی انبار‌ها را در استان تهران مورد تأکید قرار داریم و در این راه نظارت‌های مستمر و بازدید‌های هدفمندی داشته‌ایم. در این حوزه ۲۷ دستگاه خودروی آمبولانس که مدت‌ها در پارکینگ‌های گمرک غرب تهران بود با پیگیری‌های دادستانی تهران ترخیص شدند. همچنین ۱۲۰۰ خودروی چانگان در پارکینگ گمرک غرب تهران بود و به دلیل مشکلاتی ترخیص نمی‌شدند که جلساتی با شرکت سایپا برگزار کردیم و هزار و ۱۷۰ دستگاه ترخیص شد.

دادستان تهران ادامه داد: همچنین ۲۶۷ ردیف کالای بی‌صاحب در گمرک فرودگاه مهرآباد و هزار و ۲۵۰ ردیف کالای بدون صاحب در فرودگاه امام خمینی (ره) پیش از آنکه به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تحویل شوند، تعیین تکلیف شدند و دستور ترخیص آنها صادر شد.

دادستان تهران ادامه داد: دستور ترخیص ۱۸۰ تن سرم وارداتی، بیش از ۲۳۰ تن مواد اولیه داروسازی و مقدار قابل توجهی داروی وارفارین که از سال قبل در انبار مانده بود، از گمرکات امام خمینی (ره) صادر شد و این کالا‌های دارویی ترخیص شدند. از سویی دیگر تعداد ۲ هزار و ۴۳۵ دستگاه کشنده در گمرکات تهران و بیش از ۶ هزار دستگاه کشنده هم در گمرکات غرب مانده بود که با رفع موانع، دستور ترخیص آنها صادر شد.

صالحی تاکید کرد: صدور دستور استقرار نمایندگی سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد در گمرگات برای پاسخ‌گویی برخط به استعلامات و پیگیری برای تأسیس ۷ دستگاه انبار از دیگر اقدامات دادستانی تهران در حوزه ساماندهی انبار‌ها هستند که در پی ۱۴۲ بازدید در مدت سه سال از انبار‌های گمرکات و سازمان اموال تملیکی و انبار‌های عمومی محقق شده است.

دادستان تهران اظهار کرد: در سه سال اخیر و با اقدامات دادستانی تهران ۴۳ هزار و ۲۷۶ ردیف به ارزش ریالی ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده است. در فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۶ هزار و ۸۸۴ به ارزش ریالی ۲۳ هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شده که نسبت به زمان تأسیس فرودگاه در ۱۶ سال قبل از آن، ۱۱۷ درصد افزایش تعیین تکلیف داشته است.

صالحی در پایان با اعلام رضایت از وضعیت کنونی انبار‌های گمرکات، انبار‌های عمومی و انبار‌های سازمان اموال تملیکی گفت: وظیفه ماست که بر اساس قانون این موضوع را به‌صورت جدی دنبال کنیم تا کالای بدون تعیین تکلیف در هیچ گمرکی نداشته باشیم.

برچسب ها: دادستان تهران ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.