سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

آزادگان نماد عزت، سربلندی و پایداری نظام هستند

استاندار آذربایجان غربی گفت: آزادگان جلوه‌های به یادماندنی از عظمت و صلابت فرزندان ایران را به نمایش گذاشتند.

استاندار آذربایجان غربی روز شنبه در دیدار با جمعی از آزادگان سرافراز نیرو‌های مسلح آذربایجان غربی در قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش  با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان سختی‌های زیادی را در دوران اسارت تحمل کردند و درک آن روز‌ها برای کسانی که در آن شرایط نبوده اند، مشکل است.

محمدصادق معتمدیان افزود: آزادگان یادگاران زنده هشت سال دفاع مقدس هستند و استقامت بی بدیل آنان جلوه‌های به یادماندنی را از عظمت و صلابت فرزندان این مرز و بوم به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز امنیت پایدار و مثال زدنی در همه مرز‌های آذربایجان غربی حکمفرماست افزود: به برکت این امنیت سالانه بیش از یک میلیارد دلار به اقلیم کردستان صادرات کالا انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در سایه خونفشانی رزمندگان و آزادگان امروز زائران اربعین حسینی با امنیت کامل از مرز تمرچین در حرکت بسوی کربلا و نجف هستند. 

معتمدیان به نقش مرز تمرچین در ایجاد یک کریدور فرهنگی در منطقه اشاره کرد و گفت: این کریدور، یک پیوند فرهنگی بین قفقاز تا آذربایجان غربی و مرز تمرچین و اقلیم کردستان عراق تا بغداد و کربلا ایجاد کرده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش بازگشایی مرز تمرچین در افزایش انسجام و همدلی در منطقه افزود: یکی از ویژگی‌های مرز تمرچین، حضور و برپایی مواکب توسط اقلیت‌های دینی و مذاهب مختلف جهت خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) است.

 فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب هم در این آیین گفت: توکل به خدا، فرماندهی ولی امر مسلمین و مقاومت و ایستادگی از عوامل مهم پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بوده است. 

امیر سرتیپ امیرحسین شفیعی افزود: آزادگان، چون مسیر پیروی از ولایت را اتنخاب کرده بودند همه مصیبت‌ها و مشکلات را با جان و دل تحمل کردند.

در این مراسم از خانواده معظم شهدا و آزادگان ارتش با اهدای لوح تجلیل شد.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.