سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح پاکسازی محور‌های مواصلاتی اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طرح پاکسازی پسماند‌های محور‌های مواصلاتی اردبیل آغاز شده است.

حسن قاسم پور در جریان بازدید از محور اردبیل- خلخال گفت: این طرح با هدف فرهنگ سازی و پاکسازی پسماند‌های مختلف انجام می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه ورودی‌های خارج از محدوده شهر اردبیل به لحاظ وجود پلاستیک‌های یک بار مصرف وضعیت مطلوبی نداشته است، افزود: امیدواریم سایر دستگاه‌های اجرایی متولی در انجام چنین طرح‌هایی مشارکت داشته باشند تا فرهنگ زیباسازی محیط در استان اردبیل نهادینه شود.
به گفته او، متاسفانه برخی خانواده‌ها و مسافران تابستانی هنگام اتراق در مسیر‌ها با رها کردن پلاستیک‌ها و نایلون‌های یک بار مصرف باعث زشت شدن محیط می‌شوند که باید با فرهنگسازی این مساله اصلاح شود.
قاسم پور با تاکید بر اینکه دهیاران روستا‌های حاشیه جاده‌ها باید مسیر‌های مورد نظر در محدوده روستای خود را پاکسازی کنند، افزود: بیشتر پلاستیک‌ها از طریق جریان باد در حاشیه جاده‌ها دپو شده و الودگی و زشتی مسیر‌های ورودی شهر اردبیل را سبب شده است.
او ادامه داد: پسماند‌های جمع آوری شده از حاشیه جاده‌ها به محل‌های دفع زباله انتقال می‌یابد تا شاهد کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در پیرامون شهر اردبیل باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین از پاکسازی حاشیه تالاب نئور خبر داد و افزود: حاشیه تالاب زیبای نئور نیز بدلیل عدم رعایت موضوع توسط گردشگران پوشیده از آلاینده‌های زیست محیطی شده بود که با همت حفاظت محیط زیست این مجموعه گردشگری و طبیعی چند روزی است با حضور افراد بومی پاکسازی می‌شود.
قاسم پور گفت: زباله‌های جمع آوری شده در نئور نیز به محل دفن زباله انتقال می‌یابد تا شاهد دریاچه پاک و فاقد پلاستیک باشیم.
او از گردشگران خواست در حفاظت از محیط زیست همکاری و دقت لازم را داشته باشند و در رهاسازی زباله و پلاستیک‌های غیر قابل تجزیه به محیط و طبیعت خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.