سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودرو‌های دارای چراغ زنون و نور خیره کننده جریمه می‌شوند

رئیس پلیس راهور کرمان گفت: استفاده از نور‌های خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و طیف‌ها و رنگ‌های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو مشمول تخلف رانندگی است.

سرهنگ خوشوقت گفت: موضوع چراغ‌های وسایل نقلیه و سالم بودن آن ها به حدی دارای اهمیت است که قانون گذار در جدول جرائم رانندگی و در بخش تخلفات پر خطر به آن ها اشاره کرده است.

وی افزود: نقص موثر در سامانه روشنایی در شب علاوه بر آنکه جریمه ۳۰۰ هزار تومانی را در پی دارد، ۳ نمره منفی برای راننده وسیله نقلیه شخصی و ۶ نمره منفی برای رانندگان عمومی و سنگین نیز به همراه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور با تاکید بر روشن و سالم بودن چراغ‌های وسیله نقلیه در مواقع تاریکی هوا و تردد‌های شبانه بیان داشت: پلیس برای خودرو‌های فاقد چراغ و یا داری نقص، جریمه و نمره منفی در نظر می‌گیرد، اما اگر این نقص در همان محل قابل رفع بود، آن خودرو می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد و در غیر این صورت خودرو توقیف و تا رفع نقص به پارکینگ منتقل می‌گردد.

وی ادامه داد: برخی از رانندگان از نور‌های خیره کننده و یا در اصطلاح زنون و چراغ‌های رنگی و یا از طیف‌ها و رنگ‌های مختلف در قسمت جلو و عقب خودرو استفاده می‌کنند که این موضوع هم مشمول تخلف این ماده می‌باشد و در صورت مشاهده اعمال قانون خواهد شد.

سرهنگ خوشوقت گفت: در همین جدول نیز به این موضوع اشاره شده است که حتما می‌بایست نور چراغ‌های عقب خودرو قرمز باشد و استفاده از نور سفید و زرد و ... در این محل ممنوع و نور قرمز هم برای چراغ‌های جلو ممنوع می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.