سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلایی که تحریم بر سر اسرائیل و شرکت‌های غربی حامی آن آورده است

تحریم رژیم صهیونیستی در قالب پویش‌های مردمی در سطح جهان و انزوای روزافزون تل آویو به علت نسل کشی در نوار غزه، به اقتصاد این رژیم و شرکت‌های حامی آن ضربه زده است.

روزنامه رای الیوم در گزارشی به اوضاع اقتصادی ناگوار رژیم صهیونیستی و زیان شرکت‌های غربی حامی این رژیم اشاره کرد و نوشت: شرکت‌های غربی بزرگ حامی اسرائیل از زمان شروع جنگ این رژیم علیه نوار غزه با وجود کیفیت و مرغوب بودن محصولات خود بر اثر پویش‌های تحریم رژیم اسرائیل در حمایت از مردم غزه، سیلی محکمی دریافت کرده‌اند.

این روزنامه افزود: تحریم به عنوان اهرم فشار، تاثیر زیادی بر رستوران‌ها و شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی گذشته و به شدت میزان فروش آنها را کاهش داده است. «استارباکس» شرکت کافی شاپ‌های زنجیره‌ای چند ملیتی آمریکایی از این قاعده مستثنی نبوده است. «لاکسمان ناریسماهان» مدیرعامل شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای چندملیتی آمریکایی استار باکس تنها پس از یک سال در تصدی این سمت، استعفا کرده و «برایان نیکول» مدیرعامل شرکت «شیبوتل» جانشین وی شده و از نهم سپتامبر (۱۹ شهریور) فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رای الیوم نوشت: کاهش فروش و تقاضا به سبب تحریم‌های مربوط به جنگ نوار غزه در این وضعیت سهیم بوده است.

این روزنامه افزود: شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی «مک دونالد» نیز در امان نمانده و کاهش فروش شدید را شاهد بوده است. این شرکت در تامین هزینه جنگ اسرائیل و خدمت به رژیم آپارتایدی رژیم صهیونیستی مشارکت دارد.

رای الیوم در ادامه به افزایش تحریم رژیم صهیونیستی در ترکیه در سایه جنگ نسل کشی این رژیم علیه ساکنان غزه اشاره کرد و این افزایش حمایت مردمی از تحریم رژیم صهیونیستی را عامل توقف روابط تجاری آنکارا و تل آویو برشمرد.

این روزنامه آورده است: این اقدامات و حرکت‌ها تاثیر ملموسی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی و انزوای بیشتر رژیم استعماری و آپارتایدی آن خواهد داشت.

رای الیوم همچنین به اقدام شورای شهر ازمیر ترکیه در لغو خواهر خواندگی با تل آویو اشاره کرد و به نقل از نایب رئیس این شورا نوشت که با توجه به تحریم جهانی علیه رژیم اشغالگر دیگر امکان ندارد که «ازمیر» خواهر خوانده تل آویو شود.

این روزنامه در پایان نوشت: پویش‌های تحریم بر انزوای جهانی رژیم صهیونیستی خواهد افزود و بر خزانه رژیم اشغالگر تاثیر منفی دارد. این رژیم از سوی ملت‌های غربی مخالف نسل کشی در نوار غزه، منزوی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
کوکاکولا هنوز تو ایران تولید میشه
مگه میشه بدون لیسانس و پرداخت حق برند نوشابه کوکاکولا تولید کرد؟
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
عجب! پس تغییر مدیر عامل یک شرکت، آن هم در 19 شهریور پارسال و قبل از شروع جنگ غزه، نشانه لطمه به شرکت های غربی بعد از شروع جنگ غزه است.
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
رای الیوم نگفته این «سیلی محکم» چه مقدار ضرر به این شرکت های غربی زده است؟
چ.ک
۱۳:۰۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
آخ دلم خنک شد یک کمی