سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زاهدان:

فعالیت فرهنگی زیربنایی باید اولویت دانشگاه آزاد اسلامی باشد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی به صورت ریشه‌ای باید در اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار علی سروری‌مجد قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی کشور عنوان کرد: فعالیت‌های گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان و بلوچستان جای قدردانی دارد.

وی افزود: تأسیس مدارس معارف از جمله نیاز‌های سیستان و بلوچستان است و دانشگاه آزاد اسلامی باید همانند منطقه سیستان در مرکز و جنوب استان نیز چنین مدارسی راه‌اندازی کند تا بتوانیم در مناطقی که شرایط فراهم است اهل سنت را نیز زیر پوشش قرار داده و افرادی همراه با گفتمان انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

امام جمعه زاهدان بر گسترش رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز سیستان و بلوچستان تاکید کرد و ادمه داد: در دیدار‌هایی که با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشتیم عمدتا متقاضی راه‌اندازی رشته خبرنگاری در دانشگاه‌های استان بودند و به نظر می‌رسد راه‌اندازی این رشته از نیاز‌های استان است و در کنار آن باید به حوزه صنعت، معدن و پتروشیمی نیز توجه داشته باشیم چرا که از ظرفیت‌های استان است و نیازمند پرورش نیرو‌های متخصص در هر کدام از این رشته‌ها هستیم.

وی بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی به صورت ریشه‌ای در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگ کمتر به فعالیت‌های زیربنایی پرداخته شده و عمدتا به مباحث نمادین و شعاری می‌پردازیم برای مثال در حوزه اربعین مواکبی راه اندازی و به زوار خدمت رسانی می‌کنیم، اما توجهی به محتوای قابل ارائه نداریم و از این موضوع غافل می‌شویم.

آیت الله محامی اظهارکرد: لازمه کار این است که حلقه‌هایی از بین اساتید و دانشجویان علاقه‌مند تشکیل و جلسات مستمر برگزار کنیم و باید دقت داشته باشیم و به تدریج در این جهت قدم برداریم.

وی گفت: یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد باید توسعه فعالیت‌های فرهنگی به صورت ریشه‌ای باشد که البته این کار سختی است و از طرفی قابل گزارش دادن نیست و برای همین است که افراد کمتر به سراغ آن می‌روند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.