سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رویکرد وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش در دولت چهاردهم

گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اولویت اول وزارت آموزش و پرورش پیش رو، بازگشایی باشکوه و بانشاط مدارس است.

علیرضا کاظمی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برنامه‌هایی که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده اند٬ متکی بر سند برنامه هفتم و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند. این امر نشان می‌دهد که در اجرای برنامه‌ به این دو سند نگاه ویژه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های خود برای وزارت آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش مشکلات متعددی وجود دارند که باید بر اساس اولویت برای رفع آن‌ها کوشید؛ اما در ابتدا با توجه به این که زمان زیادی به آغاز سال تحصیلی جدید نمانده، اولویت اول وزارت آموزش و پرورش پیش رو، بازگشایی باشکوه و بانشاط مدارس است.

کاظمی تصریح کرد: برای بازگشایی باشکوه مدارس باید همه فعالیت‌ها و اقدامات بازنگری شده و مواردی چون ساماندهی نیروی انسانی و مسائل آموزشی و پشتیبانی بررسی شوند.

وی درباره برنامه‌های دولت چهاردهم گفت: رویکرد دولت چهاردهم در حوزه آموزش و پرورش شامل توسعه عدالت و برابری آموزش با کیفیت برای همه دانش آموزان، تضمین کیفیت آموزش و پرورش در مدارس دولتی، صیانت از کرامت و منزلت معلمان و دانش آموزان، مردمی ساز‌ی و مشارکت عمومی، خیرین و بخش غیردولتی، آموزش و پرورش رکن اساسی پیشرفت ایران اسلامی، توسعه و تعمیق برنامه درسی و تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی مبتنی بر فناور‌ی های نوین و هوش مصنوعی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۳:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
آموزش و پرورش یکی از وزارتخونه های کلیدی در رشد و تحول یک جامعه نقش بسیار حیاتی داره. ولی متأسفانه سیاست‌های این وزارت پر اهمیت با تغییر دولت‌ها دستخوش تغییر میشه و اون اثرگذاریش رو از دست می‌ده.