سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوراکی‌هایی که منبع قند پنهان هستند را بشناسید

از آنجا که میزان مصرف قند در مبحث کاهش وزن، اهمیت زیادی دارد، مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند تلاش شما در کاهش وزن را بی‌ثمر کند.

شناسایی و اجتناب از مصرف قندهای پنهان، یک نکته مهم برای کاهش وزن موفق و سلامت کلی است. قندهای پنهان علاوه بر اینکه سبب افزایش وزن می‌شوند، ممکن است سطح قند خون را مختل ‌کنند و منجر به مشکلات مختلف سلامتی شوند.

دانشمندان دانشگاه جورج تاون و دانشگاه ایالتی اوهایو با انجام تحقیقاتی دریافته اند که نوشیدنی‌های انرژی زا، نان، آب میوه و غلات ممکن است منابع قند پنهان باشند.  

دانشمندان اشاره کرده‌اند که قند بیش از حد در رژیم غذایی خطر ابتلا به مشکلات مختلفی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، محدود کردن مصرف قند‌های آزاد را توصیه می‌کنند. از کل کالری مصرفی روزانه توسط فرد، میزان شکر باید کمتر از ده درصد باشد.

به گفته محققان آمریکایی، پیروی از چنین توصیه‌ای و رعایت مصرف قند در رژیم غذایی می‌تواند بسیار دشوار باشد. واقعیت این است که میزان بالای قند در برخی غذا‌ها مشخص نیست. دانشمندان برای یافتن اینکه کدام غذا‌ها می‌توانند به دلیل داشتن قند مخفی به مقادیر زیاد، برای سلامتی مضر باشند، مطالعه‌ای را بر روی ۳۵ هزار بزرگسال انجام دادند. آن‌ها از شرکت کنندگان خواستند در مورد رژیم غذایی خود صحبت کنند و در نهایت لیستی از غذا‌های محبوب و غنی از قند پنهان را تهیه کردند.

در نتیجه این تحقیقات مشخص شد که نوشابه‌های گازدار،  نوشیدنی‌های انرژی زا و آبمیوه‌ها در صدر خوراکی‌های دارای قند پنهان هستند. همچنین قند پنهان در مواد غذایی چون نان و شیرینی ها، غلات، دسر‌های لبنی، خامه و برخی سس‌ها یافت می‌شود.

 قندهای پنهان می‌توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون و در ادامه سبب افت شدید آن شوند و همچنین احساس خستگی، گرسنگی و تمایل به خوردن بیشتر غذاهای شیرین را در شما ایجاد کنند. این اثر مخرب می‌تواند متابولیسم را مختل کند و مانع کاهش وزن شود.

نویسندگان مطالعه امیدوارند که نتایج کار آن‌ها بتواند افراد را برای انتخاب دقیق‌تر و سالم‌تر مواد غذایی آگاه و ترغیب کند. دانشمندان توصیه کردند که افراد برای اطلاع از میزان دقیق قند یک محصول، جداول کالری و انرژی روی بسته بندی محصول را با دقت بخوانند.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شد.

منبع: gazeta.ru

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.