سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلع و قمع ۳ واحد ساختمان مسکونی غیر مجاز در رامسر

۳ واحد ساختمان مسکونی غیر مجاز در خارج از بافت روستای دیسر از دهستان سخت سر از بخش مرکزی رامسر قلع و قمع شد.

بهمن سام خانیان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر با بیان اینکه با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود، گفت: ۳ واحد ساختمان مسکونی غیر مجاز درخارج از بافت روستای دیسر از دهستان سخت سر از بخش مرکزی رامسر طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با حضور نماینده دادستان، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس و کارشناسان امور اراضی شهرستان و مامورین انتظامی قلع و قمع شد.

او با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی، افزود: جنگل‌ها و مراتع در کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، بروز سیلاب‌های مخرب، ایجاد محیطی دلپذیر برای تفریح و آسایش و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی نقش بسیار زیادی دارد. اما در حال حاضر با افزایش و رشد جمعیت و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و البته تا حدودی نیز بی تفاوتی انسان در قرن حاضر، تباه شدن محیط زیست و نابودی منابع طبیعی در زمانی کمتر و با سرعتی بیشتر صورت می‌گیرد.

سام خانیان گفت: چند میلیون هکتار از جنگل‌ها بویژه در شمال کشور از بین رفته است، رشد جمعیت و افزایش سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی در شهر‌ها و حاشیه شهرها، استفاده نامناسب و غیراصولی از زمین‌ها و مراتع بدون توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی، نابودی روستا‌ها و مهاجرت روستاییان به شهرها، توزیع نامتعادل جمعیت در مناطق حاصلخیز، استفاده از تکنولوژی غیرضروری، برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، توجه نکردن نسل جدید به فواید منابع طبیعی و زیست محیطی زمینه ساز این دگرگونی و معدوم شدن بخش عمده منابع طبیعی، درختان و گیاهان شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
اینا همش سرمایه کشور شما که میدونین که نباید مردم بسازن چرا روز اول جلوشون نمیگیرین که حالا بخواین خراب کنید هزینه کنید البته فقط مازندران نیست که اینجور در کل کشور اینجور فارس ما هم همجور مدیریت نیست در کشور فقط تززززززززززز میدن در مجلس