سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۶۰ درصدی صادرات خراسان شمالی

استاندار خراسان‌شمالی گفت: پارسال سهم صادرات تجار و صادرکنندگان استان در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده بود در حالیکه تجار استان ۱۶۰ میلیون دلار در سال گذشته صادرات داشتند.

محمد رضا حسین نژاد در جشنواره رسانه‌ای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: این مهم با هم دلی همه دستگاه‌ها و مسئولان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه برای افزایش درآمد استان باید تلاش‌ها مضاعف شود، افزود: مشارکت مردم در همه امور دارای اهمیت است و خبرنگاران برای جلب مشارکت مردمی در همه فعالیت‌ها و به ویژه در تولید، ظرفیت بالایی دارند.
استاندار خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه استان مسیر خوبی را طی می‌کند گفت: با اقدامات انجام شده در باره سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و به ویژه صادرات باید تلاش کنیم که درآمد خانوار مردم استان افزایش یابد.

حسین نژاد اضافه کرد: افزایش درآمد خانوار‌ها در گرو افزایش اقدامات بازرگانی، رونق کسب و کار‌ها و بالا بردن اطلاعات و آگاهی جامعه میسر می‌شود.
وی بر ارتباطات و تعامل بیشتر با همسایگان برای افزایش صادرات تاکید کرد و افزود: اکنون باید ارتباط با ترکمنستان را بیشتر کنیم چرا که ظرفیت لازم در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه، بخشی از دستاورد‌های سه سال گذشته و مصوبات سفر رئیس جمهور شهید را بر شمرد و گفت: در سفر شهید رییس جمهور به استان در مجموع بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌ها اختصاص یافت که انتقال پساب از بجنورد به پتروشیمی از آن جمله است.
استاندار در حوزه‌ی اقتصادی استان به احیای صنایع راکد و عزم حوزه معاونت اقتصادی در بهبود وضعیت اقتصادی و تولید استان اشاره کرد و از بهره برداری از سد بیدواز، آبگیری سد گلمنده، ایجاد شبکه‌ی آب رسانی فراگیر، روکش آسفالت ۷۵۰ کیلومتر از جاده ها، تکمیل ۱۳۵ کیلومتر جاده بجنورد به گلستان، به جز ۱۱ کیلومتر انتهایی آن به عنوان بخشی از دستاورد‌های حوزه عمرانی برشمرد.

در این جشنواره از ۳۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای تجلیل شد.

برچسب ها: صادرات ، تجلیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.