سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش گروه‌های حقوق بشری اسرائیل به خشونت شهرک‌نشینان افراطی

گروه‌های حقوق بشر و فعالان اسرائیلی، کابینه بنیامین نتانیاهو را به حمایت و جانبداری از خشونت شهرک‌نشینان افراطی متهم کردند.

گروه‌های حقوق بشر اسرائیلی در بیانیه‌ای مشترک پس از حملات شهرک نشینان افراطی به یک روستا در کرانه باختری که طی آن یک مرد فلسطینی ۲۳ ساله کشته و حدود ده‌ها تن زخمی شدند، حمایت نتانیاهو از این خشونت‌ها را محکوم کردند.

در بیانیه این گروه‌ها آمده است: «این تروریسم و خشونت شهرک نشینان افراطی است که توسط دولت (کابینه نتانیاهو) حمایت می‌شود».

در همین حال سازمان میستاکلیم Mistaclim متشکل از اسرائیلی‌های مخالف اشغال سرزمین‌های فلسطینی اعلام کرد: «برخلاف آنچه در اخبار منتشر شده، این یک رویداد ناسیونالیستی نیست، بلکه یک حمله تروریستی است.»

پیشتر، میراو میکائیلی، رئیس حزب چپ‌گرای کارگر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعتراف کرد که تیپ نتسیح یهودا، که واشنگتن ادعا می‌کند قصد دارد علیه آن تحریم‌هایی اعمال کند، فلسطینی‌ها را بدون دلیل واقعی می‌کشد و یا اسرا را آزار می‌دهد. این مقام صهیونیست تاکید کرد که رفتار‌های خشن و فاسد تیپ نتسیح یهودا از سال‌ها پیش شناخته شده است و از دو سال پیش هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نشده است.

آمریکا چند ماه قبل تحریم‌هایی را علیه برخی از شهرک نشینان به واسطه خشونت علیه مردم فلسطین اعمال کرد. پس از تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه چهار شهرک نشین صهیونیست، اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌ها علیه شهرک نشینان افراطی که مرتکب حملات مداوم علیه شهروندان فلسطینی در کرانه باختری می‌شدند را بررسی کرد.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.