سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گردهمایی موکب‌داران آیین جاماندگان حسینی برگزار شد/ زاکانی: رمز بقای انقلاب اسلامی خدمت به مردم است

شهردار تهران خدمت موکب‌داران به شهروندان شرکت‌کننده در آیین پیاده‌روی جاماندگان حسینی را مصداق خدمت به خلق خدا و از ارزشمندترین کار‌ها دانست.

گردهمایی موکب‌داران آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین با عنوان «لشگر حسین (ع)» عصر امروز -۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳- باحضور شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از فعالان فرهنگی شهر برگزار شد. 

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این برنامه در سخنانی بیان داشت: انقلاب اسلامی ۲ ویژگی دین و مردم را بسیار برجسته کرد. اسلام را متجلی کرد و قدرت مردم را به رُخ کشید. کدام اسلام؟ اسلام ناب محمدی (ص)، کدام مردم؟ مردمی که در طریق حسین (ع) قیام کردند.

وی افزود: حضرت امام (ره) در وصیت‌نامه الهی-سیاسی خود فرمودند رمز پیروزی ملت مسلمان ایران، انگیزه الهی و هدف عالی است و اتحاد مسلمین و وحدت کلمه بر همان انگیزه برای رسیدن به همان هدف است.

زاکانی با اشاره به اینکه فلسفه خلقت و بندگی خدا و رشد و تعالی که برای انسان در پرتو بندگی خدا توسط خدمت به مردم در این مسیر فراهم می‌شود، گفت: نزدیک‌ترین طریق برای رسیدن به حق و خداوند بزرگ طریق اهل بیت و از راه محبت است و بازترین و فراخ‌ترین آنها راه امام حسین (ع) است.

شهردار تهران در ادامه بیان داشت: جمع امروز ما جمع موکب‌داران است؛ موکب‌هایی که در مسیر سیدالشهدا با محبت بنا شده است. محبتی که از خدمت از تک‌تک سلول‌های آنها به رهروان راه حسین (ع) ریشه می‌گیرد. چه آنها که در طریق به سمت سیدالشهدا می‌روند و چه آنانی که در طریق شهرری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در کنار جاماندگان قدم بر می‌دارند. امام‌زاده‌ای که زیارت او هم‌قدر زیارت و ثواب سیدالشهدا است.

وی تأکید کرد: پس از بندگی خدا، خدمت به خلق خدا بالاترین ارزش را دارد. امروز شما موکب‌داران از هم برای این خدمت سبقت می‌گیرید.

زاکانی اضافه کرد: رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی، خدمت بر مدار محبت و عشق دلسوزی است. سوختن از درون و حرارت گرفتن برای خدمت به مردم با اشتیاق است.

شهردار تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی امسال نیز مثل سنوات گذشته با مشارکت گروه‌های مختلف مردمی، باشکوه برگزار شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.