سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ هزار نفر از اتباع غیرمجاز از رباط‌کریم استرداد شدند

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم گفت: در پرند ۲۰ نفر از اتباع خارجی دستگیر شدند و همچنین ۲ خانه تیمی در پرند شناسایی و از ۳ هزار اتباع خارجی شناسایی شده در شهرستان تعداد ۲ هزار نفر از کشور استرداد شدند.

سرهنگ تیمور کلانتری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نیروی انتظامی بستر ساز امنیت و نظم در جامعه است و رسانه در کنار این امنیت موجب تقویت آن شده و احساس آرامش را به‌وجود می‌آورد و در سطح جامعه گسترش می‌دهد.

وی افزود: تعامل پلیس و رسانه یک پل ارتباطی و ترویج فرهنگ در سطح جامعه است و این تعامل باعث ارتقاء امنیت و نظم اجتماعی می‌شود و امیدواریم همواره مأموریت‌های همکاران ما در رسانه‌ها به خوبی دیده و به مردم اطلاع رسانی شود.

کلانتری در ادامه عنوان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع اقدامات پلیس و اعلام هشدار‌ها و آگاهی بخشی مردم نسبت به سوءاستفاده کلاهبرداران و خطرات احتمالی توسط اخلالگران نظم و آرامش و امنیت در جامعه که به دست و قلم توانمند خبرنگاران رسانه‌ای می‌شود یکی از نقاط قوت تعامل اصحاب رسانه با پلیس است که قابل توجه و قدردانی است.

وی گفت: هر جا با موضوعی که با کاهش امنیت مردم سر و کار داشته باشد روبه‌رو شویم، همکاران ما در نیروی انتظامی با تلاش شبانه‌روزی به موضوع ورود می‌کنند و همواره ما در صدد تقویت امنیت و آرامش مردم شهرستان هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم بیان کرد: از ابتدای امسال در پرند ۲۰ نفر از اتباع خارجی دستگیر شدند و همچنین ۲ خانه تیمی در پرند شناسایی شد و از ۳ هزار اتباع خارجی شناسایی شده در شهرستان تعداد ۲ هزار نفر از کشور استرداد شدند.

کلانتری تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون با اقدامات پلیس در حوزه‌های مختلف باعث کاهش وقوع جرم و افزایش کشفیات و پاکسازی مناطق جرم خیز و جمع آوری معتادان متجاهر را در شهرستان شاهد بودیم.

وی با اشاره به شناسایی و فعالیت خرده‌فروشان بیان کرد: باتوجه به تهدید قشر جوان توسط فروشندگان مواد مخدر، خرده‌فروشان در سطح شهرستان با اقدامات پلیس شناسایی و با دستور قضایی دستگیر شده‌اند و در این مورد ۱۰۳ درصد افزایش کشف موادمخدر داشته‌ایم.

وی با اشاره به یکسری عوامل اجتماعی موثر در قتل، یادآور شد: با توجه به عوامل مختلف در ایجاد انگیزه قتل، امسال نسبت به سال قبل افزایش قتل نداشتیم و چند مورد هم اتفاق افتاده بود که سریعاً مأموران پلیس جنایی ما به موضوع ورود کرده و با کار عالی خود آنها را دستگیر و تحویل قانون دادند.

کلانتری با تأکید به عدم اجازه قدرت نمایی به اراذل و اوباش در سطح شهرستان، افزود: در سطح شهرستان اراذل و اوباش نوپا و نوظهور حضور پیدا کرده بودند که بیشتر در حوزه پرند و منجیل آباد بودند و با حضور کلانتری و پلیس در محل، موفق به دستگیری و کشف سلاح ممنوعه از آنها شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم به آمار‌ها اشاره کرد و گفت: اکنون نسبت به سال قبل شاهد افزایش کشفیات در وسائل نقلیه موتور سیکلت و خودرو، کاهش ۱۰ درصدی سرقت خودرو، کاهش ۱۰ درصدی سرقت مغازه و منازل شخصی، ۱۰۳ درصد افزایش کشف مواد مخدر را در شهرستان رباط کریم شاهد بودیم.

وی گفت: باتوجه به توسعه و گسترش انبوه جمعیتی شهرستان و کمبود نیرو و امکانات نیروی انتظامی با اجرای طرح پابند الکترونیکی، همکاری با دستگاه‌ها و آسیب شناسی در زمینه سرقت، اجرای طرح تشویقی همکاران و تلاش مضاعف آنها، خوشبختانه شاهد کاهش سرقت در سطح شهرستان بوده ایم.

کلانتری اظهار کرد: در موضوع قاچاق کالا با تلاش و اشراف اطلاعاتی همکاران ما شاهد رشد ۳۰ درصدی کشفیات قاچاق کالا و سوخت در شهرستان بوده‌ایم و اخیراً کالای قاچاقی به ارزش ۶۲ میلیارد تومان که توسط یک باند قاچاقچی در حاشیه شهرک صنعتی دپو شده بود کشف و ضبط شد و قاچاقچیان ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح مبارزه با سرقت به صورت متناوب با تمام توان جهت برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک امنیتی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.