سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویداد «کارسوق» زمینه‌ساز رشد استعداد‌های دانش‌آموزان است

برگزاری رویداد‌های «کارسوق فراگیر» در کشور زمینه‌ساز رشد دانش‌آموزان در مسیر استعدادها، توانمندی‌ها و روحیه آنهاست.

معاون استعدادیابی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در مراسم اختتامیه «کارسوق فراگیر مسابقات ملی پزشکی» در دانشکده علوم پزشکی اصفهان گفت: جرقه‌های کشف استعداد دانش‌آموزان برای انتخاب رشته در مسابقات و رویداد‌هایی مانند کارسوق شکل می‌گیرد و دانش آموزان می‌توانند مسیری متناسب با توانمندی و روحیه خود انتخاب کنند.


امید نقشینه با بیان اینکه حرکت در مسیر توانمندی دانش‌آموزان باعث تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌ها می‌شود، افزود: امروزه این نوع فعالیت‌های علمی مانند کارسوق گسترده‌تر شده است و نه‌تن‌ها دانش‌آموزان مدارس سمپاد که همه دانش‌آموزان کشور در آنها شرکت می‌کنند.


وی گفت: در کارسوق و فضای خارج از کلاس، ارتباطاتی بین فرد و رشته مورد علاقه برقرار می‌شود که تا زمان زیادی ماندگار و برای طی کردن مسیر علمی مؤثر است.

معاون استعدادیابی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: کارسوق ملی پزشکی برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با موفقیت برگزار شد که تعامل و ارتباط دانش‌آموزان با یکدیگر در نقاط مختلف کشور تجربه‌ای ارزشمند برای آنها بود.


وی تاکید کرد: این مسابقات می‌تواند به الگویی برای سایر رویداد‌های کارسوق در رشته‌های دیگر تبدیل شود.


کارسوق جایگزینی برای واژه «workshop» و به معنی یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت درباره موضوعی خاص است؛ برگزاری کارسوق یا کارگاه‌های تخصصی در کشورمان از سطح دانشگاه آغاز شد و پس از مدتی به‌عنوان عاملی مؤثر در رشد دانش‌آموزان خلاق در مدارس نیز مورد توجه قرار گرفت و شامل جلسه‌های گفتگو، آزمایش و مسابقه است.


نخستین دوره مسابقات کارسوق ملی پزشکی توسط سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان (سمپاد) با همکاری آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال جاری برگزار شد و امروز برگزیدگان آن معرفی شدند.


کارسوق ملی پزشکی، مسابقه‌ای با موضوع پزشکی است و دانش آموزان دوره متوسطه امکان شرکت در آن را دارند؛ ۲ مرحله نخست این مسابقه به‌صورت انفرادی و ۲ مرحله آخر به شکل گروهی برگزار می‌شود و دانش آموزان در گروه‌های سه نفره به همکاری پرداخته و علاوه بر آشنایی با رشته‌های درمانی، مهارت کار تیمی خود در ارائه خدمات پزشکی را افزایش می‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.