سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسامه حمدان خبر شهادت محمد الضیف را تکذیب کرد

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره ترور الضیف کذب محض است.

اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی حماس گفت که این جنبش اعتماد خود را به توانایی آمریکا برای میانجیگری در مذاکرات آتش بس از دست داده است.

براساس گزارش القدس العربی، او افزود: جنبش به میانجی‌ها اطلاع داده است که هر نشستی باید مبتنی بر گفتگو درباره مکانیسم‌های اجرای پیشنهادی باشد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد.

او اعلام کرد: تعیین ضرب الاجل به جای مذاکره درباره مسائل جدید باعث شده که حماس دلیلی برای مشارکت در این اجلاس  پیدا نکند.

حمدان همچنین گفت که حماس به ویژه با درخواست اسرائیل برای ادامه حضور نظامی در دو منطقه استراتژیک غزه پس از هرگونه آتش‌بس مخالف است.

 این مقام حماس گفت: حماس بیش از یک بار به طور کلی یا جزئی، پیشنهاد میانجی‌گران را پذیرفت، اما اسرائیل آن را به طور کامل رد کرد، آن را نادیده گرفت یا در روز‌های بعد عملیات نظامی بزرگ و جدیدی را آغاز کرد.

حمدان اسرائیل را متهم کرد که پس از موافقت اصولی این جنبش با آخرین پیشنهاد میانجیگران، حملات خود به رهبران حماس را افزایش داده است.

در همین راستا او تاکید کرد که محمد الضیف، فرمانده گردان‌های القسام زنده است و برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور و شهادت الضیف، این فرمانده القسام بر جنگ تمرکز کرده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.