سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت مدیره و معاون اجرایی شرکت فولاد اکسین خوزستان:

فولاد اکسین خوزستان حلقه راهبردی صنعت فولاد و نفت است

مرادی گفت: امروزه مجموعه فولاد اکسین را به عنوان حلقه واسط میان صنعت فولاد و نفت میشناسند

محمد حسین مرادی عضو هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌گوبد: تولیـد ورق‌هـای مـورد نیـاز بـرای سـاخت  لوله‌هـای نفـت و گاز توسط فولاد اکسین خوزستان زمینه ساز خودکفایـی و عدم وابسـتگی بـه صنایع خـارج از کشـور شده است.

 او با اشاره به عوامل موفقیت‌ این شرکت و برنامه‌های استراتژیک توسعه‌ای در دستور کار این مجموعه افزود: تغییـر اسـتراتژی مدیریتـی و گام نهـادن در مسـیر تولیـد ورقهـای API  آلیــاژی علــت اصلــی رشــد شــرکت فولاد اکسین خوزستان در سال های اخیــر بــوده اســت، به شکلی که شرکت توانست به جایگاه صادرکننده نمونه کشور دست پیدا کند و نقشی اساسی را در ارزآوری و تولید در کشور ایفا کند.

آقای مرادی با اشاره نقش آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در حوزه صنعت نفت اضافه کرد: مشـارکت فولاد اکسـین خوزستان در طـرح پـروژه نفـت گـوره بـه جاسـک توانست زمینه ساز عملکردی تحولی در شرکت باشد و همچنین به گره گشایی مشکلات صنعت نفت کمکی شایان شد به شکلی که امـروزه فـولاد اکسـین بـه عنـوان حلقـه واسـط در صنعـت فـولاد و نفـت شـناخته میشـود و ایـن موضـوع میتوانـد در بلندمـدت، مسـیر توسـعه ایـن شـرکت را همـوار کنـد و در برابر تحریم‌های صنعت نفت نیز بسیار گره گشا باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص ارزیابی وضعیـت فـولاد اکسـین خوزستان طـی سال‌های اخیـر ادامه داد: خوشـبختانه طـی سـال های اخیر اتفاقات مبارکـی در فولاد اکسـین افتاده اسـت که با مقایسه شـاخص‌های عملکردی نمود این تغییـرات به خوبی قابل مشاهده است. دستیابی به سودآوری های بسیار مطلوب در حوزه تولید، حضور در بازارهای بین المللی و صادرات از جمله موفقیت‌های به دست آمده در این حوزه است.

او گفت: یکـی از گام‌ها و اقداماتی که منجر به رشد عملکرد تولیدی شرکت و موفقیت در این حوزه شد، تغییـر رونـد اسـتراتژیک تولیـد از ورق‌هـای سـاختمانی بـه تولیـد ورق‌هـای API و آلیـاژی بـود. آنچـه شـرکت فـولاد اکسـین خوزسـتان را در تمایـز فاصلـه دار بـا سـایر شـرکت‌های مشـابه در کشـور و سـطح منطقه خاورمیانه قـرار می‌دهد تولیـد ورق‌هـای مـورد نیـاز بـرای سـاخت  لوله‌هـای نفـت و گاز اسـت کـه با راه اندازی آن،امـکان خودکفایـی و عدم وابسـتگی بـه صنایع خـارج از کشـور تحقـق یافته است.

عضو هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان یادآور شد: بـا گسـترش خـط تولیـد ورق‌هـای API و آلیـاژی فولاد  در شرکت فولاد اکسـین خوزستان، شـرایط بـه گونـه‌ای تغییـر پیدا کرده که شرکت به سـودآوری های بسیار خوبی طی سالیان اخیر دست یافته و این عملکرد موجب رضایت سهام داران شرکت شده و زمینه توسـعه برنامه‌هـای مختلف را به وجود آورده است.

مرادی با اشاره به نقـش پـروژه بـزرگ خـط انتقـال نفت گـوره بـه جاسـک در رونـق و جهـش تولید در فـولاد اکسـین خوزستان اضافه کرد: پـروژه بـزرگ خـط انتقـال نفـت گـوره بـه جاسـک موجـب شـد کـه فـولاد اکسـین خوزسـتان در صنعـت نفت و گاز بـه عنوان یک سـتون اصلی صنایع اسـتراتژیک شـناخته شود، بـه طـوری کـه امـروزه مجموعـه اکسـین را بـه عنـوان حلقه واسـط میـان صنعت فـولاد و نفت میشناسـند. 

او ادامه داد: بـه نظـر می رسـد که تلاش برای رسـیدن به شاخص اسـمی تولیدات استراتژیک فـولاد اکسـین یکی از دسـتاوردهای مهمی تلقی شود که ایـن شـرکت بـا پـروژه خـط انتقـال گـوره بـه جاسک به آن دست خواهد یافت وعملکرد درخشان در این بخش زمینه ساز رونق تولید و غلبه بر تحریم های ظالمانه دشمنان خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص پــروژه فولادســازی شرکت فــولاد اکســین خوزسـتان و نقش این واحد در تولید پایـدار این مجموعــه در بلندمــدت، اظهار کرد: بـا راه‌انـدازی واحـد فولادسـازی مجموعـه،گامـی مهم در مسـیر خودکفایـی مواد اولیـه مـورد نیـاز تولیـد برداشـته خواهـد شـد.  اهمیـت ایـن موضـوع در ایـن مرحلـه از تولیـد برای فـولاد اکسـین بـه نحـوی اسـت کـه قطعا شاهد حل چالش هـای پیـشروی تامیـن مـواد اولیـه یـا همان اسـلب مـورد نیـاز تولید ورق‌هـای خاص در شرکت خواهیم بود.

مرادی در پایان گفت: تحقـق ساخت و راه اندازی واحد فولاد سازی اکسین،ضمـن تسـهیل اشـتغال در اسـتان خوزسـتان، تامیـن مـواد اولیـه و ایجـاد ارزش افـزوده،میتوانـد سـودآوری مضاعفـی را بـرای شـرکت رقم بزند و این مساله یکی از اولویت های اساسی است که برای اجرا به دنبال تحقق آن هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.