سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرار پنجشنبه ها ؛ یادی از شهیدی که نبرد با اسرائیل برای آزادی فلسطین آرزویش بود

در قرار پنجشنبه های این هفته یادی می کنیم از شهیدی که دفاع از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه دینی می دانست و یکی از آرزوهای او نبرد با اسرائیل غاصب برای آزادی فلسطین بود.

شهید سید محمد تقی زاده چهارم اسفند ۱۳۴۷ در خانواده‌ای متدین در گنبدکاووس متولد شد و در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ از ناحیه گلو مورد اصابت مستقیم تیر دشمن قرار گرفت و آسمانی شد.

پیکر مطهرش به علت شرایط جغرافیایی منطقه پس از ۳ ماه شناسایی و به گنبدکاووس انتقال داده شد و بر روی دستان مردم شهید پرور گنبدکاووس تشییع و در قطعه شهداء امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهر آرام گرفت.

سید محمد از همان دوران نوجوانی با حضور در محافل مذهبی راه پاک زیستن را آموخته بود و در مسجد محله فعالیت‌های فرهنگی، مداحی، تلاوت قرآن، اذان و مکبر داشت تا جائیکه پدرش می‌گوید گاهی اوقات در نماز جماعت دوستانش به او اقتداء می‌کردند.

با شروع جنگ تحمیلی سید محمد برای دفاع از میهن اسلامی عازم جبهه شد و در جبهه تک تیرانداز آرپیچی زن بود و در عملیات‌های مختلف شرکت نمود، تا اینکه یک بار در پاوه بر اثر اصابت تیر دشمن از ناحیه کشاله ران مجروح شد و پس از درمان با وجود آنکه عصا در دست داشت دوباره به مناطق عملیاتی رفت.

خواهر شهید سید محمد تقی زاده می‌گوید: دفاع از مردم مظلوم فلسطین را سید محمد یک وظیفه دینی می‌دانست و یکی از آرزو‌های شهید نبرد با اسرائیل غاصب برای آزادی فلسطین بود.

برچسب ها: شهید ، مناطق عملیاتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.