سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه ورزشی دانشجویی‌ در کشور ٢.١ مترمربع است

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: سرانه ورزشی دانشجویی‌ کشور ٢.١ مترمربع و مناسب برای توسعه ورزش در دانشگاه ها است.

هاشم داداش‌پور عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه شانزدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور اظهار کرد: می توان با افزایش سرانه ورزشی دانشجویی، برنامه‌های خوبی تدارک دید که این امر به گسترش ورزش در مراکز علمی منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها ظرفیت‌های فوق‌العاده ای دارند اما ورزش پا به پای حوزه زیرساختی در آنها پیش نرفته است.

رییس سازمان امور دانشجویان کشور تصریح کرد: حالت تک قطبی و چند قطبی ورزش در دانشگاه های مطرح باید به سمت گسترش آن در همه دانشگاه‌ها حرکت کند، همچنین مدیران دانشگاه ها باید نگاه ویژه ای به مقوله ورزش داشته باشند تا اتفاقات ارزشمندی در این حوزه رخ دهد.

داداش پور خاطرنشان کرد: ورزش در دانشگاه‌ها باید از حالت تفریحی به حرفه‌ای تبدیل شود تا شاهد تربیت نخبگان ورزشی و قهرمانان باشیم.

وی گفت: در بخش منطقه‌ای این جشنواره ورزشی حدود ۷۰ هزار نفر حضور داشتند و در مرحله پایانی به میزبانی اصفهان چهار هزار ورزشکار در ١۶ رشته به رقابت پرداختند.

رییس سازمان امور دانشجویان کشور افزود: امروز همچنین «ورزشگاه ولایت» با ۲۲ هزار متر مربع مساحت در رشته‌های تیراندازی، تنیس روی میز، فوتسال، هندبال و والیبال در دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

حسین هرسیچ رییس دانشگاه اصفهان نیز درباره نتایج این دوره از جشنواره گفت: دانشگاه تهران قهرمان شد، دانشگاه اصفهان مقام نایب قهرمانی پسران را بدست آورد و دانشگاه شهید بهشتی رده سوم را به خود اختصاص داد.

برچسب ها: دانشگاه ها ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.