سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با ارائه مهلت جدید؛

اعلام زمان پذیرش بدون آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۳

زمان ثبت­ نام و انتخاب رشته­ در برنامه پذیرش مجموعه‌هایی که پذیرش آنها در دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۳ براساس «معدل کاردانی» اعلام شد.

 تاریخ مجدد برای ثبت نام و انتخاب رشته در برنامه پذیرش مجموعه‌هایی که پذیرش آنها در دوره های‌ کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۳ براساس «معدل کاردانی» اعلام شد.

متقاضیان ثبت‌نام در مجموعه‌هایی که پذیرش آنها در دوره‌های‌ کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۳ براساس «معدل کاردانی» صورت می‌گیرد و در زمان مقرر (از تاریخ ۲۷ خرداد تا ۹ تیر ۱۴۰۳) موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند برای پذیرش در این رشته‌ها از سه‌شنبه ۳۰ مرداد تا جمعه ۲ شهریور به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه کنند.

متقاضیان پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما (که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در دسترس است) و اصلاحات مندرج در اطلاعیه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش این مجموعه‌ها اقدام کنند.

ضمناً متقاضیانی که قبلاً در مجموعه‌هایی که پذیرش آنها بر اساس«معدل کاردانی» صورت می‌گیرد، ثبت‌نام کرده‌اند درصورت تمایل؛ در بازۀ زمانی سه‌شنبه ۳۰ مرداد تا جمعه ۲ شهریور می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند.

جدول مجموعه‌های ثبت‌نامی با شیوه پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کاردانی)

جدول مجموعه‌های ثبت‌نامی با شیوه پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کاردانی)

گروه علوم پزشکی *
مجموعه‌های ثبت‌نامی کد مجموعه‌های ثبت‌نامی کد
مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار ۱۰۲ علوم آزمایشگاهی ۱۱۰
مهندسی بهداشت محیط ۱۰۴ مدارک پزشکی ۱۱۲
ساخت پروتزهای دندانی ۱۰۵ هوشبری ۱۱۳
* برای ثبت‌نام در مجموعه‌های ثبت‌نامی گروه «علوم پزشکی»، رعایت تناسب رشته گرایش تحصیلی مقطع کاردانی داوطلب، با رشته‌های مجاز به ثبت‌نام هر مجموعه الزامی است.
گروه فنی و مهندسی
مجموعه‌های ثبت‌نامی کد مجموعه‌های ثبت‌نامی کد
ایمنی صنعتی ۲۰۲ معدن ۲۱۳
برق ۲۰۴ مکانیک ۲۱۵
صنایع چوب و مبلمان ۲۰۷ عمران و معماری ۲۱۶
صنایع شیمیایی ۲۰۸ صنایع نساجی ۲۱۸
کامپیوتر ۲۱۰ ناوبری ۲۳۳
مواد ۲۱۱ - -
گروه علوم کشاورزی، دامپزشکی و منابع طبیعی
مجموعه‌های ثبت‌نامی کد مجموعه‌های ثبت‌نامی کد
مهندسی آبیاری و منابع طبیعی ۳۰۱ شیلات ۳۰۹
علوم دامی ۳۰۶ علوم و صنایع غذایی ۳۱۱
زراعت و باغبانی ۳۰۷ - -
گروه علوم پایه
مجموعه‌های ثبت‌نامی کد مجموعه‌های ثبت‌نامی کد
آمار ۴۰۱ - -
گروه علوم انسانی
مجموعه‌های ثبت‌نامی کد مجموعه‌های ثبت‌نامی کد
زبان انگلیسی ۵۰۴ حسابداری ۵۱۴
باستان شناسی ۵۱۱ علوم انتظامی ۵۱۶
علوم ورزشی ۵۱۲ مدیریت ۵۱۸
تربیت معلم قرآن کریم ۵۱۳ حقوق ۵۱۹
گروه هنر
مجموعه‌های ثبت‌نامی کد مجموعه‌های ثبت‌نامی کد
طراحی و دوخت پوشاک ۶۰۱ نوازندگی ساز ایرانی ۶۰۴
صنایع دستی ۶۰۲ هنرهای تجسمی ۶۰۵
مرمت ‌و احیای بناهای ‌تاریخی ۶۰۳ - -

شرایط ثبت‌نام‌:

علاقه‌مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه؛ در صورتی که شرایط مذکور را دارند، می‌توانند منحصراً در یک مجموعه ثبت‌نامی (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته) متقاضی شوند.

لازم به توضیح است پذیرش در مجموعه های ثبت نامی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل تراز شده مقطع کاردانی) صورت خواهد گرفت.

برای ثبت‌نام‌ باید اقدام‌های زیر انجام گیرد:

۱- مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته.

۲- ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org در زمان مقرر ( ۳۰ مرداد تا ۲ شهریور ۱۴۰۳)

۳- آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.

۴- خرید کارت اعتباری ثبت نام و پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام در پذیرش.

یادآوری ۱: متقاضیان علاقه‌مند به گزینش در رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی- غیرانتفاعی، لازم است پس از اطمینان از پذیرش موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در مجموعه ثبت‌نامی مورد تقاضا، علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۷۶ هزار ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور به صورت اینترنتی اقدام کنند.

یادآوری ۲: با توجه به اینکه مقرر شد در مراحل مختلف فرآیند این پذیرش، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، مبلغ ۱۰۰ هزار ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می شود.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می‌شود مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اطلاعات لازم را در برنامه نرم‌افزاری (اینترنتی) ثبت‌نام وارد کنند.

ضمناً لازم است متقاضیان در درج اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته دقت کنند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی (بخصوص معدل)؛ در صورت پذیرفته‌شدن مطابق مقررات و ضوابط با آنان رفتار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.